کابینه ائتلافی نتانیاهو و گانتس رای اعتماد گرفت

۱۳۹۹/۰۲/۲۸ - ۱۸:۴۷:۱۵
کد خبر: ۱۰۰۳۵۰۴
کابینه ائتلافی نتانیاهو و گانتس رای اعتماد گرفت
پارلمان رژیم اسرائیل (کنست) امروز (یکشنبه) به کابینه ائتلافی «بنیامین نتانیاهو» و «بنی گانتس» با ۷۳ رای موافق در مقابل ۴۶ رای مخالف، رای اعتماد داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از رسانه‌های منطقه‌ و جهان، کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی که در نتیجه توافق بنیامین نتانیاهو نخست وزیر کنونی این رژیم و بنی گانتس رهبر حزب «آبی- سفید» و رقیب انتخاباتی نتانیاهو شکل گرفت، سرانجام از کنست رای اعتماد گرفت.

کابینه ائتلافی اسرائیل از مجموع ۱۱۹ رای توانست با کسب ۷۳ رای موافق در مقابل ۴۶ رای مخالف اعتماد کنست را به دست آورد.

پس از رای اعتماد کنست، اعضای دولت ائتلافی سوگند یاد کردند.

کابینه رژیم صهیونیستی شامل ۳۶ وزیر است.

بر اساس توافق صورت گرفته، نتانیاهو به مدت ۱۸ ماه ریاست کابینه ائتلافی را بر عهده خواهد داشت و سپس گانتس که هم‌اکنون پست وزارت جنگ را عهده دار است به نخست وزیری خواهد رسید.

نتانیاهو امروز در مراسم تحلیف اعضای کابینه در صحن پارلمان این رژیم بار دیگر خواستار الحاق بخش هایی از کرانه باختری به مناطق تحت اشغال رژیم صهیونیستی شد.

مراسم تحلیف اعضای کابینه رژیم صهیونیستی که دوبار به علت سفر «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا و اختلافات داخل حزب لیکود به تعویق افتاده بود، ظهر امروز در صحن پارلمان با سخنرانی نتانیاهو آغاز شد.

نتانیاهو پس از ادای مراسم سوگند، گفت که برای جلوگیری از برگزاری انتخابات چهارم پارلمان که به اختلافات جدید و هدر رفتن دو میلیون شِکِل (هزینه برگزاری انتخابات) منجر می‌شد، بر سر تشکیل کابینه ائتلافی توافق شد.

در جریان سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی «یوسف جبارین» نماینده عرب تبار پارلمان رژیم صهیونیستی با فریاد زدن صحبت‌های وی را قطع کرد و او را به رشوه، کلاهبرداری و سوء استفاده از اعتماد عمومی متهم کرد.

گانتس نیز بعد از نتانیاهو سخنرانی کرد و گفت که با رای اعتماد کنست بزرگ‌ترین بحران سیاسی در تاریخ اسرائیل پایان یافت.

وی افزود که برای جلوگیری از جنگ داخلی به گزینه تشکیل کابینه ائتلافی روی آورده‌است.

«یاریف لیفین» نماینده عضو حزب لیکود به رهبری نتانیاهو نیز در جلسه امروز به جای بنی گانتس به عنوان رییس جدید پارلمان رژیم اسرائیل انتخاب شد.

نتانیاهو و گانتس پس از بحران سیاسی ۱۶ ماهه و ناکامی در تشکیل دولت پس از برگزاری ۳ انتخابات پارلمانی سرانجام در تاریخ ۲۰ آوریل (اول اردیبهشت) بر سر تشکیل کابینه ائتلافی توافق کردند.

رژیم صهیونیستی پس از تقریبا یک سال و نیم بن بست سیاسی در نهایت امروز با مراسم سوگند اعضای کابینه احتمالا به این مشکل سیاسی پایان خواهد داد و احزاب لیکود و «آبی‌سفید» در دو بلوک جداگانه کابینه اسرائیل را هدایت خواهند کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز