الحشد الشعبی مناطق غرب عراق را از عناصر داعش پاکسازی کرد

۱۳۹۹/۰۲/۲۸ - ۲۰:۰۳:۱۵
کد خبر: ۱۰۰۳۵۲۹
الحشد الشعبی مناطق غرب عراق را از عناصر داعش پاکسازی کرد
نیروهای الحشد الشعبی در اولین روز از عملیات ضد تروریستی خود در غرب این کشور، مناطق وسیعی را پاکسازی و مخفیگاه‌های تروریست‌ها را منهدم کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سازمان الحشد الشعبی عراق اعلام کرد که نیروهای این سازمان طی عملیات نظامی موسوم به «اسود الجزیره»، مناطق وسیعی از بیابان غرب استان صلاح الدین را پاکسازی کرده و شماری از مخفیگاه‌های زمینی تروریست‌های باقی‌مانده داعش را منهدم کرده‌اند.

مرکز اطلاع‌رسانی الحشد الشعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این عملیات مقادیر زیادی از بمب‌ها کشف و خنثی شده‌اند که در جاده‌های این مناطق کاشته شده بودند.

بر اساس این گزارش، نیروهای الحشد الشعبی در این عملیات همچنین موفق به کشف و ضبط انبار موشک‌ها و راکت‌ها تروریست‌ها شده‌اند.

فرماندهی عملیات مشترک عراق امروز یکشنبه از آغاز این عملیات با هدف پاکسازی بیابان الجزیره در شمال استان الانبار (غرب عراق)، غرب صلاح الدین و جنوب استان نینوی خبر داد و گفت که در این عملیات ائتلاف بین‌المللی آمریکا مشارکتی نداشته است. الجزیره به مناطق شمال غربی عراق بین دو رود فرات و دجله اطلاق می‌شود.

پاکسازی مناطق غرب عراق از داعش توسط الحشد الشعبی

پاکسازی مناطق غرب عراق از داعش توسط الحشد الشعبی

طی یک ماه گذشته برخی از مناطق استان‌های صلاح‌الدین و کرکوک (مرکز) و الانبار و نینوی (شمال و غرب عراق) شاهد ازسرگیری فعالیت‌های عناصر باقی‌مانده داعش و درگیری آن‌ها با نیروهای عراقی بود.

شدیدترین این حملات مربوط به حمله ناگهانی عناصر داعش در صلاح الدین بود که منجر به شهادت ۱۰ نیروی سازمان الحشد الشعبی شد؛ امری که منجر به انجام چند عملیات پاکسازی مناطق آلوده به باقی‌مانده‌های داعش شد و آخرین آن، پاکسازی شش روستا در غرب موصل (مرکز استان نینوی) بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز