معترضان در قدس اشغالی علیه نتانیاهو تظاهرات کردند

۱۳۹۹/۰۲/۲۹ - ۱۸:۴۰:۱۳
کد خبر: ۱۰۰۴۰۵۸
معترضان در قدس اشغالی علیه نتانیاهو تظاهرات کردند
در پی رای اعتماد پارلمان رژیم صهیونیستی به کابینه ائتلافی به نخست وزیری «بنیامین نتانیاهو»، قدس اشغالی شاهد تظاهرات اعتراضی علیه وی که متهم به فساد است، بود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه خبری عربی۲۱، ده‌ها اسرائیلی شامگاه یکشنبه در اعتراض به تشکیل دولت ائتلافی به نخست وزیری نتانیاهو که متهم به فساد است در شهر قدس اشغالی تظاهرات کردند.

معترضان در این تظاهرات علیه نتانیاهو شعار دادند.

پلیس نیز شماری از معترضان را بازداشت کرد و مانع ادامه تظاهرات شد.

پارلمان رژیم اسرائیل دیروز (یکشنبه) به کابینه ائتلافی بنیامین نتانیاهو و «بنی گانتس» با ۷۳ رای موافق در مقابل ۴۶ رای مخالف، رای اعتماد داد.

پس از رای اعتماد کنست، اعضای دولت ائتلافی سوگند یاد کردند.

کابینه رژیم صهیونیستی شامل ۳۶ وزیر است.

بر اساس توافق صورت گرفته، نتانیاهو به مدت ۱۸ ماه ریاست کابینه ائتلافی را بر عهده خواهد داشت و سپس گانتس که هم‌اکنون پست وزارت جنگ را عهده دار است به نخست وزیری خواهد رسید.

نتانیاهو و گانتس پس از بحران سیاسی ۱۶ ماهه و ناکامی در تشکیل دولت پس از برگزاری ۳ انتخابات پارلمانی سرانجام در تاریخ ۲۰ آوریل (اول اردیبهشت) بر سر تشکیل کابینه ائتلافی توافق کردند.

رژیم صهیونیستی پس از تقریبا یک سال و نیم بن بست سیاسی در نهایت امروز با مراسم سوگند اعضای کابینه احتمالا به این مشکل سیاسی پایان خواهد داد و احزاب لیکود و «آبی‌سفید» در دو بلوک جداگانه کابینه اسرائیل را هدایت خواهند کرد.

نظر شما