اذعان یک محقق کروات به موفقیت ایران در مبارزه با کرونا

۱۳۹۹/۰۲/۲۹ - ۱۸:۴۲:۱۶
کد خبر: ۱۰۰۴۰۶۱
اذعان یک محقق کروات به موفقیت ایران در مبارزه با کرونا
محقق و دانشمند کروات در گزارشی نوشت که ایران به رغم تحریم ها در مبارزه با ویروس کرونا موفق عمل کرده و کادر پزشکی این کشور توانایی بالای خود را نشان داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از سفارت ایران در زاگرب، «ایگور رودان» که پیش از این در خصوص ویروس کرونا به تحلیل شیوع کووید-۱۹ در نقاط مختلف جهان از جمله کره جنوبی، ایتالیا، سوئد، سنگاپور، چین، قطر پرداخته بود؛ در گزارش اخیر خود در روزنامه «وچرنی لیست» کرواسی به بررسی تجربیات مقابله با ویروس کرونا در ایران پرداخته است.

وی در گزارش خود نوشته، کادر پزشکی و درمانی ایران با قابلیت خوبی با ویروس کرونا مقابله کرد و می توان گفت که ایران به رغم تحریم ها با توانایی بالایی اوضاع را تحت کنترل خود درآورده است.

این محقق برجسته کروات در بخش دیگری از گزارش خود آورده است: یکی از ویژگی های ایران داشتن جمعیت جوان است (فقط ۶ درصد مردم ایران سن شان بالای ۷۰ سال است) که این امر هم در مقابله این کشور با ویروس کرونا مفید واقع شد.

«آمار و ارقام موجود در ایران حاکی از ابتلای بیش از ۱۱۲ هزار نفر و از جان دادن حدود شش هزار و 800 نفر است. باید توجه کنیم که عملکرد ایران در مقایسه با ایتالیا و بسیاری از کشورهای درگیر موفق تر بوده است»

بنا به نتایج تحقیقات وی؛ یکی از اصلی ترین اقداماتی که در مقابله با این بیماری در ایران صورت گرفته برنامه ملی آزمایش ویروس کرونا است که از تاریخ ۱۷ مارس اعلام شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز