دیدار سفیر آمریکا با مقام عراقی با محوریت روابط راهبردی بغداد و واشنگتن

۱۳۹۹/۰۲/۲۹ - ۱۹:۲۵:۱۷
کد خبر: ۱۰۰۴۰۷۷
دیدار سفیر آمریکا با مقام عراقی با محوریت روابط راهبردی بغداد و واشنگتن
«عبدالکریم هاشم مصطفی» قائم‌مقام وزارت امور خارجه عراق و «متیو تولر» سفیر امریکا در بغداد روز دوشنبه دیدار و درباره گفت‌وگوهای راهبردی میان دو کشور رایزنی‌ کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از سایت وزارت خارجه عراق،‌ دو طرف در بغداد با هم دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و راه‌های تقویت آن از طریق ایجاد چشم‌اندازهای جدید با رایزنی‌های مستمر میان دو طرف گفت‌وگو کردند.

آمادگی دو کشور برای برگزاری نخستین دور از گفت‌وگوهای راهبردی و راه‌های موفقیت‌آمیز بودن آن از محورهای این گفت‌وگو بود.

قائم‌مقام وزارت امور خارجه عراق و سفیر آمریکا در ادامه در خصوص دیدگاه‌های دو کشور برای ایجاد روابط راهبردی متوازن مبتنی بر منافع مشترک و احترام متقابل تبادل‌نظر کردند.

مقام عراقی در این دیدار، گفت‌وگوی راهبردی با آمریکا را فرصتی برای تبادلنظر درخصوص بسیاری از مسائل و موضوعات دوجانبه دانست و در ادامه بر تمایل کشورش برای گسترش مناسبات راهبردی خود با واشنگتن تاکید کرد.

 «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا فروردین ماه از آغاز گفت وگوی راهبردی میان واشنگتن و بغداد در مورد موضوع‌های مهم در ژوئن آینده (خرداد) خبر داده بود.

پمپئو گفته بود، واشنگتن اواسط ژوئن را برای گفت وگوی استراتژیک به دولت عراق پیشنهاد داده است و همه موضوع‌های مهم بین دو کشور از جمله حضور نیروهای آمریکایی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

این در حالی است که موضوع حضور نیروهای نظامی آمریکا در عراق یکی از مسائل چالش برانگیز در روابط دو طرف بوده است.

پارلمان عراق چند ماه پیش رای به خروج نیروهای نظامی آمریکا از عراق داد؛ مصوبه ای که هنوز به طور کامل اجرا نشده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز