سفیر ایران در روسیه:

آمریکا و صهیونیست‌ها با هدف اجرای معامله قرن به ایران هراسی روی آوردند

۱۳۹۹/۰۲/۲۹ - ۲۱:۰۵:۲۶
کد خبر: ۱۰۰۴۱۰۵
آمریکا و صهیونیست‌ها با هدف اجرای معامله قرن به ایران هراسی روی آوردند
سفیر ایران در روسیه اعلام کرد: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و سران رژیم صهیونیستی سعی دارند از وضعیت پیرامون شیوع بیماری کرونا برای اجرای طرح معامله قرن استفاده کنند، البته آنها برای رسیدن به هدف خود به ایران هراسی روی آوردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، کاظم جلالی روز دوشنبه در ویدئو کنفرانسی به مناسبت روز جهانی قدس خاطرنشان کرد: امسال همه مسلمانان جهان در انتظار بیانات رهبر انقلاب اسلامی هستند تا نقشه راه آزادسازی قدس را دریافت کنند قطعا به دلیل شیوع گسترده کرونا شاهد اجتماعات در روز جهانی قدس نخواهیم بود اما برنامه های ویژه ای در فضای مجازی تدارک دیده شده است.

سفیر ایران در روسیه با بیان اینکه ملت مظلوم فلسطین سالها است تحت اشغال بسر می‌برند، اظهار داشت: آمریکا برای پشتیبانی اسراییل طرج معامله قرن را مطرح کرده است.

وی افزود: آمریکا وعده داده است که در چارچوب این طرح، ۵۰ میلیارد دلار در سرزمین‌های فلسطین سرمایه گذاری کند و معلوم نیست که این پول در اختیار مردم فلسطین قرار ‌می‌گیرد یا خیر.

جلالی با بیان اینکه هدف معامله قرن فروش سرزمین فلسطین است، اظهار داشت: ما طرح معامله قرن را رد ‌می‌کنیم.

وی ادامه داد: ترامپ و سران اسراییل سعی ‌می‌کنند که از وضعیت پیرامون شیوع بیماری کرونا برای اجرای طرح معامله قرن استفاده کنند. آنها با این هدف به ایران هراسی می‌پردازند.

دولت آمریکا سال گذشته بارها درصدد رونمایی از طرح صلح خاورمیانه موسوم به «معامله قرن» بود، اما عدم تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی را مانع بزرگی برای آن اعلام می‌کرد. سرانجام «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در حالی‌که هنوز کابینه اسرائیل تشکیل نشده بود، بهمن ۱۳۹۸ با حضور «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و «بنی گانتس» رهبر حزب «آبی‌سفید» رژیم صهیونیستی از طرح جنجالی معامله قرن رونمایی کرد، اما اجرای آن را مشروط به تشکیل کابینه در سرزمین‌های اشغالی دانست.

سفیر ایران در روسیه گفت: ما به توسعه طلبی نمی‌پردازیم و می‌خواهیم با همه کشورها روابط خوب داشته باشیم. ایران هیچگاه در دوران معاصر جنگی را آغاز نکرده است.

حمایت از فلسطین واجب است

جلالی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پیامبر اسلام (ص) فرموده است که مسلمانان باید به همدیگر کمک کنند و اگر مسلمانی نیاز به کمک داشته باشد و مسلمان دیگری به او کمک نکند این فرد پیرو دین اسلام محسوب ‌نمی‌شود.

وی گفت: امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی برگزاری همه پرسی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را برای همه ساکنان این سرزمین پیشنهاد کرد.

جلالی ادامه داد: بنا به پیشنهاد امام خمینی (ره) اگر دمکراسی یاد شده برگزار می شد حکومتی که در سرزمین های اشغالی تاسیس می شد می‌توانست دمکراتیک ترین حکومت باشد.

وی تصریح کرد که روز جهانی قدس از سوی امام خمینی (ره) رهبر بزرگ انقلاب اسلامی برای آزادی سرزمین فلسطین مطرح شد و بر مذاکره درباره این سرزمین و اشغالگری آن خط بطلان کشید و امسال امیدوارم این روز با وجود شیوع کرونا دستاوردهای بزرگی داشته باشد.

سفیر ایران خاطرنشان کرد: این نخستین سال است که مسلمانان در مساجد جمع نمی شوند و تصمیم گرفته شده است که در روز قدس در ایران اجتماعات برگزار نشود.اما در فضای مجازی برنامه هایی برگزار خواهد شد و امیدواریم این خلع پر شود.

تحریم‌های آمریکا در شرایط کرونا غیراخلاقی است 

سفیر ایران در پاسخ به این سوال که ‌تحریم‌های آمریکا علیه ایران را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: اگر به ایران در شرایط شیوع کرونا نگاه کنیم نکات جالبی را در می‌یابیم، ما در زمره نخستین کشورهایی بودیم که کرونا در آن شیوع پیدا کرد و این در حالی بود که برای مقابله با این بیماری تجربه کافی نداشتیم.

جلالی ادامه داد: ما امکانات کافی برای مبارزه با کرونا نداشتیم و ماسک طبی به اندازه کافی تولید ‌نمی‌کردیم اما امروز به شرایطی رسیده‌ایم که می‌توانیم ماسک طبی و چندین قلم دارو و تجهیزات پزشکی را صادر کنیم این نشان می‌دهد که ایران می‌تواند روی پای خود بایستد و دانشمندان و جوانان ایرانی توانسته‌اند موفق شوند.

وی افزود: مردم ایران مانند ساکنان برخی کشورها به فروشگاه‌ها حمله نکردند و با وجود سخت شدن شرایط، اخلاق مدار عمل کردند؛ قطعا کرونا شیوه زندگی در ایران را هم تغییر داده است و ما شاهد موج بزرگ نیکوکاری هستیم و مردم در مساجد به بسته‌بندی مواد غذایی برای توزیع بین نیازمندان مشغلوند و رهبر معظم انقلاب اسلامی دستور داده که این صحنه‌ها نشان داده شود.

سفیر ایران خاطرنشان کرد که ادیان ابراهیمی در شرایط شیوع کرونا که مصیبت جهانی شده است بر کمک به یکدیگر تاکید می‌کنند.

وی با بیان اینکه آمریکا در این شرایط به تحریم های غیرقانونی و غیراخلاقی ادامه می‌دهد، اظهار کرد: دولت آمریکا برای مقابله با پیامدهای کرونا ۲ هزار میلیارد دلار بودجه تخصیص داد اما با درخواست ایران از صندوق بین المللی پول برای واگذاری وام پنج میلیارد دلاری مخالفت کرد.

جلالی خاطرنشان کرد: رویکرد آمریکا اقدام از موضع زور است اما ضرب المثلی در فارسی است که می‌گوید زمستان ‌می‌رود اما روسیاهی به ذغال می‌ماند.

وی با بیان اینکه از کمک روسیه به ایران قدردانی می‌کنیم، اضافه کرد: زمانی که ایران با مساله شیوع کرونا مواجه شد روسیه سیستم‌های تست کرونا و اقلام دارویی برای کمک به ایران فرستاد. 

سفیر ایران همچنین به ‌گفت‌وگوهای تلفنی روسای جمهوری، روسای مجلس و وزیران بهداشت ایران و روسیه اشاره و خاطرنشان کرد که تماس‌ها بین دو کشور در سطوح عالی جریان دارد.

وی همچنین به اعلام آمادگی ایران برای ارسال برخی اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی به روسیه اشاره کرد و گفت: این آمار به ۱۵ قلم می‌رسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز