سخنگوی حماس:

آمریکا لاهه را با قلدری تهدید می‌کند

۱۳۹۹/۰۲/۲۹ - ۲۱:۳۱:۳۹
کد خبر: ۱۰۰۴۱۱۴
آمریکا لاهه را با قلدری تهدید می‌کند
سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: آمریکا دیوان کیفری بین‌المللی (لاهه) را با قلدری تهدید می‌کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از تارنمای حماس، «حازم قاسم»  روز دوشنبه افزود: این موضع آمریکا بیانگر حمایت این کشور از همه جنایت‌های‌ اشغالگران علیه ملت ما و همچنین تشویق آنها به ارتکاب جنایت‌های بیشتر است.

وی ادامه داد: دولت آمریکا با موضع‌گیری‌های خود علیه حقوق ملت ما و در آخرین مورد تأیید الحاق کرانه باختری، در تجاوز اشغالگران به ملت فلسطین شریک شده است.

سخنگوی حماس تاکید کرد، سران رژیم اشغالگر باید به علت جنایت‌هایشان علیه ملت فلسطین به دادگاه‌های بین‌المللی تحویل داده شوند.

پیش‌تر مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای نوشته بود، اگر دیوان کیفری بین‌المللی تحقیقات درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و نوار غزه را آغاز کند با عواقب آن مواجه خواهد شد.

فاتو بنسودا دادستان دیوان کیفری بین‌المللی اخیرا با انتشار بیانیه‌ای در مورد ارتکاب جنایات جنگی در فلسطین اشغالی توسط رژیم‌صهیونیستی، هشدار جدی داده ‌بود و گفته بود امکان تحقیق درباره این جنایت‌ها توسط دادگاه لاهه وجود دارد.

مقام‌های فلسطینی تاکنون بارها از دادگاه لاهه خواسته‌اند که در خصوص جنایت‌هایی که رژیم‌صهیونیستی علیه مردم فلسطین در کرانه ‌باختری و غزه مرتکب شدند، تحقیق انجام دهد.

در مقابل، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات دادستان دیوان کیفری بین‌المللی مدعی شده بود: روز سیاهی برای واقعیت و عدالت است.

یسرائیل کاتز وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد؛ ادعاهای دادستان لاهه بی پایه و اساس است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز