واکنش معاون رییس جمهور به اتهامات علیه مولاوردی:

مولاوردی را از خود نمی‌دانند، او را تخریب می‌کنند/ انتقام سال ۹۲ و ۹۶ را از افرادی مثل مولاوردی و اعضای دولت می‌گیرند/ چرا اظهارات آقای مداح رفع رجوع شد

۱۳۹۹/۰۲/۳۱ - ۰۰:۲۷:۳۱
کد خبر: ۱۰۰۴۶۶۶
مولاوردی را از خود نمی‌دانند، او را تخریب می‌کنند/ انتقام سال ۹۲ و ۹۶ را  از افرادی مثل مولاوردی و اعضای دولت می‌گیرند/ چرا اظهارات آقای مداح رفع رجوع شد
معاون رییس جمهور گفت: بارها و بارها مولاوردی مورد تهمت قرار گرفته و بر علیه او داستان سازی هایی صورت گرفته است و گاه از شدت نداشتن موضوع با دروغ و تهمت های غیرقابل باور پرونده سازی کردند.

«معصومه ابتکار»، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا، در خصوص"هجمه های طیف خاص به معاون سابق رییس جمهور در امور زنان و خانواده و دستیار حقوق شهروندی، گفت: اختلاف نظر و رقابت بین جریانات فکری و سیاسی در جامعه تا زمانی طبیعی است که از یک قوائدی پیروی کند، چه این قواعد براساس اخلاق و دین باشد و چه قانون و مقررات، مهم‌ این است که در اختلاف نظرها باید یک انضباط اجتماعی باشد.

معاون رییس جمهور ادامه داد: اتهام زنی، بهتان و جوسازی در صدد تخریب و با هدف از میدان به در کردن رقیب، جامعه را بی ثبات می کند. بهتان از گناهان کبیره است و از جنبه دینی در مورد آن بسیار نهی شده و بارها مورد نهی بزرگان دینی و مقام معظم رهبری واقع شده است. اینکه بخواهیم با تهمت، بهتان، جوسازی و شانتاژ همدیگر را تخریب و برای هم پرونده بسازیم و بنای ما حذف دیگری باشد، رفتاری انتقام جویانه است.

ابتکار مطرح کرد: تنوع و تکثر فکری در جامعه غیر قابل انکار است. مولاوردی فرد شناخته شده ای به جهت دیانت و اعتقادات است از جهت خانواده دار بودن و  پایبندی نیز همینطور. بارها و بارها مولاوردی مورد تهمت قرار گرفته و بر علیه او داستان سازی هایی صورت گرفته است و گاه از شدت نداشتن موضوع با دروغ و تهمت های عیرقابل باور پرونده سازی کردند. البته که در این اتهامات سخیف و جوسازی ها با شکایت وی به دادگاه، برخی از تهمت زنندگان محکوم هم شدند.

این عضو کابینه دولت گفت: متاسفانه مدتهاست که بد اخلاقی در جامعه رواج پیدا کرده که هدف آنها تخریب افراد خاص است. جالب است که اینها با معاندین و افراد خارج از کشور هم صدا می شوند، هدف این ها مشخص و یکی است و می خواهند چهره انقلاب و چهره هایی که مردم به آنها امید دارند را تخریب کنند تا مورد اعتماد نباشند. هم صدایی جریان خاص در داخل با معاندین منجر شده که مردم بی اعتمادتر شوند. این جریان به جای روشنگری و دفاع و بیان از حقیقت، با دروغ و تهمت و فیک نیوز باعث شده نه تنها به خودشان هیچ اعتمادی وجود نداشته باشد بلکه مردم به دیگران هم اعتماد نکنند. این روش ها به نفع انقلاب و جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب و کشور نیست، زیرا در هیچ خیرخواهی چنین رفتار هایی وجود ندارد، ارزش ها و اصول انقلاب اسلامی هیچ نسبتی با این رفتار ها ندارد. این رفتار با مطالبه گری و دغدغه های جریان ارزشی اصیل بسیار متفاوت است.

او گفت: جامعه نیاز به همگرایی و همدلی دارد. مولاوردی در موضوع اخیر به صراحت اعلام کرد که اشتباه صورت گرفته و چند ساعت بعد از نشر پوستری که به آن اعتقاد ندارد، عذرخواهی کرد. خیلی جالب است که عذرخواهی هم صورت گرفته، اما جریانی که به دنبال عیب جویی است، دست بردار نیست. در سیره پیامبر و ائمه، چیزی که بسیار نهی شده عیب جویی و بهتان است. نمیدانم چرا گرفتار این مسایل شده ایم؟ ماه مبارک رمضان است باید مقداری پروا داشته باشیم. باید نسبت به این موضوعات پرهیز کنیم. این افراد را به خواندن سوره حجرات دعوت می کنم که مبانی اخلاق در جامعه در آن سوره مورد اشاره واقع شده است. اگر پایه اخلاق را در جامعه به عنوان اولین اصل در هر فعالیت سیاسی اجتماعی نداشته باشیم هیچ شانی برای ما باقی نمی ماند، این یکی از مهم ترین مسایل است. تمسخر، غیبت و تهمت زدن  و به القاب زشت هم را صدا زدن این ها به صراحت در قرآن گریم نهی شده است. 

او گفت: پستی که بازدید آن کلا 60 نفر بوده، پس از حذف به دروغ آن را گسترش می دهند که این خود یک شایع کردن عمل زشت است. یک زن مسلمان که همه شخصیت و زندگی اش عیان است و جز خدمت برای مردم چیزی نداشته، اینگونه برخورد می کنند.  

ابتکار گفت: مولاوردی انقدر شجاعت داشت که سریعا اعلام‌ کرد من اشتباه کردم و علت غفلت بوده‌ است. جالب است چون مولاوردی را از خود نمی دانند چنین رفتاری با او می کنند اما افرادی که از خودشان هستند مثل آن آقای مداح که مطالب دور از شان ائمه اطهار مطرح کرد را رفع و رجوع کردند. چیزی که برای مردم سوءظن بوجود آورد اصلا نباید بیان شود.‌ چرا باید این همه معارف درخشان دینی را رها کنیم و روایت های غیر مستند مطرح کنیم، این مداح چون  خودی بود اصل را بر حسن ظن گذاشتند، باید این حسن ظن را، نسبت به بقیه نیز داشت. خداوند می فرماید بحث سوءظن نسبت به مومن گناه است.  

معاون رییس جمهور گفت: نباید تنوع و تکثر طیف های فکری را با بهتان از میدان به در کرد.‌ این جریان سال هاست تلاش می کند و همه وقت خود را صرف اینکار کرده است. از کجا خط می گیرند که چنین جریان پرکینه ای را در جامعه علیه شخصیت های برجسته انقلاب و کشور رواج می دهند. آنها به مقامات عالی رتبه، رییس جمهور، وزرا توهین و آنها را متهم می کنند، به امید اینکه مردم دست از اعتقادات بردارند اما این رفتارها جواب نمی دهد و در قیامت بازخواست می شوند. این ها اعمالی است که به ظاهر برای شما آراسته است و فکر می کنید کار خوب انجام می دهید در حالی که سیئه است. این افراد دغدغه شان، مطالبات سیاسی است نه مطالبات زنان و خانواده و قص شان انتقام جویی است. می خواهند انتقام سال ۹۲ و۹۶ را  از افرادی مثل مولاوردی و اعضای دولت بگیرند. در جامعه ای هستیم‌ که با توجه به شرایط کنونی نیاز به همدلی داریم. کشور ما با مدیریت خول و همگرایی مردم در دوران کرونا درخشید. نقد، بسیار خوب است، حتما در کارهای ما کاستی و کمبود وجود دارد؛ ولی نقد با بهتان، عیب جویی، تخریب و نفرت پراکنی فرق دارد. این‌ نفرت پراکنی به خودشان برمی گردد و شکاف های اجتماعی، یاس و ناامیدی را رواج‌ می دهد‌. یکی از دلایل عدم حضور مردم در انتخابات همین جوسازی ها است.‌ باید دعوت به گفت و گو کرد؛ باید نقد مشوقانه‌ کرد. همه نیازمند توبه هستیم و نیاز داریم خداوند خطاهایمان را بپوشانند اما اینکه مسائل را تبدیل به جو کنیم اصلا درست نیست.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در خصوص نوشتن نامه شکایت در این خصوص به رییس قوه قضاییه گفت: شکایت در مورد چی؟ در مورد یک مطلب اشتباه که بعد هم‌ عذر خواهی شده است. همه به اشتباهات و هوای نفسانی خود پی ببریم و از خدا ‌بخواهیم‌ ما را به راه راست هدایت کند و از گناهانی که صراحتا در قران کریم نامبرده شده، پرهیز کنیم‌.  سعی کنیم جامعه ای توام‌ با همگرایی، مهر و محبت داشته باشیم و انصاف را رعایت کنیم. زشتی قومی‌ باعث نشود از اعتدال و انصراف خارج شویم و در نهایت از هم‌ بگذریم‌ و برای هم‌ تقاضای استغفار کنیم. همه مسایل را به تنش های اجتماعی تبدیل نکنیم. کینه ها را به جامعه نبریم برای هم طلب مغفرت کنیم، این خواسته امام، شهدا و رهبری است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز