بازنشر/ عضو هیات رئیسه مجلس دهم:

پناهیان مجلس را به توپ بست/ به خودم نمره نمی‌دهم/ تعداد روسا برای تکیه زدن به ریاست مجلس از تعداد انگشتان یک دست، بیشتر است

۱۳۹۹/۰۳/۰۲ - ۱۰:۵۲:۳۲
کد خبر: ۱۰۰۵۴۹۲
پناهیان مجلس را به توپ بست/ به خودم نمره نمی‌دهم/ تعداد روسا برای تکیه زدن به ریاست مجلس از تعداد انگشتان یک دست، بیشتر است
عضو هیات رئیسه مجلس دهم گفت: تعداد روسایی که می خواهند در مجلس یازدهم بر کرسی ریاست تکیه زنند از تعداد انگشتان یک دست بیشتر هستند و تا انتخاب رئیس مجلس یازدهم، شاهد تشتت هایی خواهیم بود.

«بهروز نعمتی»، عضو هیات رئیسه مجلس دهم، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با عملکرد مجلس دهم گفت: عملکرد مجلس را باید از سه منظره تقنینی، نظارتی و تقنیح قوانین بررسی کرد، مجلس دهم جزو مجالسی بود که در هر سه موضوع عملکرد مثبتی را از آن شاهد بودیم. در عرصه قانونگذاری بالغ بر ۱۵۴ موضوع طرح و لایحه را به قانون تبدیل کردیم و  در بحث نظارتی از تعداد استیضاح ها گرفته تا تعداد سوالات مجلس به وظیفه خود عمل کردیم. عده ای که در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شکست خورده بودند از دقیقه اول به دنبال تخریب مجلس بودند که تا حد زیادی هم موفق شدند.

او ادامه داد: این که می‌گویند مجلس دهم سه فراکسیونی است، چه ایرادی دارد. در مجالس آینده هم شاهد چند فراکسیون خواهیم بود و یک، فراکسیون واحد تشکیل نمی‌شود، مجلس محل تضارب آرا و افکار عامه است، نمی‌توان مجلس را به دست یک طیف خاص سپرد، سه فراکسیونی شدن مجلس دهم نشان از بلوغ سیاسی کشور است. عده‌ای سال‌های سال دنبال این بودند که کشور را یک خط در میان در دست بگیرند که بسیاری از مشکلات هم از همین موضوع، نشأت می گیرد.

نعمتی گفت:  ممکن است امروز حرف ما خریدار نداشته باشد آن هم به دلیل جو سنگین روانی که علیه مجلس دهم پیاده کردند، اما تاریخ گواه خوبی برای موضوعات خواهد بود. قطعاً تاریخ، مجلس دهم را جزو مجالس خوب خواهد دانست البته ممکن است، ایراداتی هم داشته باشیم که نباید از ایرادات، گذشت.

او مطرح کرد: هرچقدر توانستند مجلس دهم را تخریب کردند از تریبون‌های نماز جمعه گرفته تا صدا و سیما. صدا و سیما الان هم ول کن نیست؛ اگر بخواهیم از صدا و سیما ایراد بگیریم روزی صد تا ایراد می توان از نوع برنامه‌ها، مجری‌ها، کارشکنی‌ها علیه دولت و مجلس گرفت اما این کار را نکردیم و دلیلی هم به دنبال آن نبودیم. متاسفانه صدا و سیما هر چقدر توانست، مجلس را تخریب کرد. برخی از منبری‌ها و مداحان هم مثل آقای پناهیان بیکار ننشستند دیدید که او چه کرد؟ آقای پناهیان مجلس را به توپ بست اما ماه پشت ابر نمی‌ماند. حتماً فضای آینده نسبت به مجلس دهم فضای روشنی است. عملکرد مجالس دیگر ثابت می‌کند، مجلس دهم جزو مجالس قوی در طی ادوار است.

عضو هیات رئیسه مجلس دهم افزود: مجلس هفتم و هشتم مجالسی مثل مجلس یازدهم جریانی که یک تفکر بر آن حاکم است، بودند اما ماه حصل آنها چه شد. آنهایی که موضوعات را از صبح تا غروب بزرگنمایی می‌کردند امروز خودشان در مجلس یازدهم حضور دارند. مجلس یازدهم باید در رابطه با بحث FATF و برجام تصمیم بگیرد همچنین در رابطه با روابط خارجی با اروپا و کشورهای دیگر هم باید تصمیم درست بگیرد. دیگر نمی توانند هم نقد کنند و هم تصمیم نگیرند بلکه باید تصمیم بگیرند و مورد نقد واقع شوند.

او اضافه کرد: مجلس دهم هرجا تشخیص داد، منافع کشور ایجاب می‌کند با دولت همراه شد. در برخی موضوعات مثل بحث بودجه یا کمک های معیشتی و بنزین اختلاف نظرهایی را هم با دولت داشتیم اما به دولت کمک کردیم. در خصوص CFT ،FATF و پالرمو به دولت کمک کردیم زیرا اعتقادمان بر این بود که باید این ها عملی شود و از همان ابتدا مخالفان جدی هم داشتیم که، همچنان در جاهای دیگر جلوی اینها را گرفته اند. مجلس یازدهم نمی‌تواند جزیره‌ای عمل کند و خودش را از دولت جدا بداند. تعداد روسایی که می‌خواهند در مجلس یازدهم بر کرسی ریاست تکیه زنند از تعداد انگشتان یک دست بیشتر هستند و تا انتخاب رئیس مجلس یازدهم، شاهد تشتت هایی خواهیم بود.

نعمتی در رابطه با ارزیابی عملکرد خود گفت: من به خودم نمره نمی‌دهم اما بین خدای خودم و وجدانم از عملکردم در این هشت سال نمایندگی، رضایت دارم. همیشه خدا را مد نظر قرار دادم. همه تلاشم بر این بود که در راستای اهداف نظام گام بردارم و وظیفه ام را انجام دهم اما اگر جایی سستی و کاهلی داشتم و در محضر خداوند از مردم عذر می‌کنم. همه تلاشم این بود که خدمتگزار مردم باشم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز