رویترز: نفتکش‌های ایران در حال نزدیک شدن به کارائیب هستند

۱۳۹۹/۰۳/۰۲ - ۲۳:۱۷:۵۷
کد خبر: ۱۰۰۵۸۳۰
رویترز: نفتکش‌های ایران در حال نزدیک شدن به کارائیب هستند
خبرگزاری رویترز گزارش داد که ۵ نفتکش ایرانی حامل سوخت در حال نزدیک شدن به کارائیب هستند و اولین نفتکش احتمالا روز یکشنبه وارد آب‌های ونزوئلا می‌شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ خبرگزاری رویترز گزارش داد که اطلاعات دریانوردی پایگاه «ریفینیتیو آیکون» نشان می‌دهد ۵ کشتی ایرانی حامل سوخت به مقصد ونزوئلا، در حال نزدیک شدن به «کارائیب» هستند.

این رسانه انگلیسی نوشت: انتظار می‌رود نخستین نفتکش روز یکشنبه وارد آب‌های سرزمینی ونزوئلا شود.

رویترز مدعی است: بر اساس گفته‌های هر دو دولت و محاسبات انجام شده توسط «تانکر ترکرز»، ایران در حال ارسال ۱.۵۳ میلیون بشکه بنزین به ونزوئلا است.

در ادامه این گزارش آمده است: نفتکش «فرچون» با پرچم ایران به عنوان نخستین نفتکش، روز جمعه در حال نزدیک شدن به کارائیب بوده و ۴ نفتکش دیگر نیز در حال پیمودن مسیری مشابه هستند.

جمهوری اسلامی ایران در راستای حمایت اقتصادی از متحد خود، ونزوئلا، پنج فروند نفتکش را که حامل سوخت هستند از طریق تنگه جبل الطارق و آب‌های آزاد به ونزوئلا اعزام کرده است.

مقامات آمریکایی مدعی شده اند فروش حامل‌های سوخت از سوی ایران به ونزوئلا «غیرقانونی» است و باید با این موضوع مقابله شود. گفته می‌شود نیروی دریایی ارتش آمریکا نیز در همین راستا چند ناو جنگی به مناطق جنوبی این کشور [نزدیک آب‌های ونزوئلا] اعزام کرده است.

این اقدام آمریکا واکنش خورخه آرزا، وزیر امور خارجه ونزوئلا را به دنبال داشت. آرزا در یک پیام توییتری آمریکا را به تعقیب کشتی‌هایی که سوخت به کشورش حمل می‌کنند، متهم کرد و نوشت: «در دوره شیوع ویروس کرونا، واشنگتن کشتی‌هایی را که برای ما بنزین می‌آورند، تعقیب می‌کند. این نقض آشکار قوانین بین‌المللی و حقوق اساسی مردم ونزوئلا است.»

شامگاه چهارشنبه نشریه «وال‌استریت ژورنال» به نقل از چند مقام آمریکایی گزارش داد که دولت آمریکا در حال بررسی تحریم ایران برای جلوگیری از ارسال سوخت به ونزوئلاست.

روز پنج‌شنبه نیز یکی از سخنگویان وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از هرگونه برنامه‌ای برای توقیف و یا بازرسی نفتکش‌های ایرانی در مسیر ونزوئلا اظهار بی‌اطلاعی کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز