هشدار چهرهای مشهور در مورد آثار اجتماعی بحران کرونا

۱۳۹۹/۰۳/۰۳ - ۱۸:۳۹:۳۶
کد خبر: ۱۰۰۶۱۸۰
شماری از چهره‌های مشهور حوزه‌های مختلف، با انتشار بیانیه‌ای خواهان حفظ ارزش‌های اساسی جامعه در مواجهه با بحران کرونا شدند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از خبرگزاری د. پ. آ. آلمان، کارشناسان بر این باورند که بحران کرونا در حال از بین بردن برخی از ارزشهای اساسی جامعه است. از این رو در یک درخواست بین المللی، افراد مشهور خواستار توجه به این مسئله و جلوگیری از بروز شکاف بین گروه های سنی شدند.

بر این اساس افراد مشهور از حوزه های سیاست ، جامعه ، کلیسا و علوم از جمله «یورگن هابرماس» در یک فراخوان بین المللی خواستار حفظ ارزش برابر زندگی افراد سالخورده در بحران کرونا شدند.

این درخواست بین المللی که امروز (شنبه) در روزنامه فرانکفورتر آلگماینه منتشر شد می گوید: باید تمام انرژی های لازم صرف نجات بیشترین تعداد زندگی و فراهم کردن دسترسی به درمان برای همه شود.

این بیانیه هشدار می دهد که ارزش زندگی برای همه باید یکسان باشد و هرکسی که زندگی شکننده و ضعیف سالمندان را بی ارزش کند ، راه را برای کاهش ارزش زندگی آماده می کند. افراد مشهور دیگری از جمله رومانو پرودی نخست وزیر پیشین ایتالیا ، «آنت شاوان» وزیر پیشین آموزش و پرورش آلمان و کاردینال «ماتئو زوپی» اسقف اعظم بولونیا در شمال ایتالیا از دیگر امضا کنندگان این بیانیه هستند.

امضاکنندگان هشدار دادند: در بسیاری از کشورها 'الگوی خطرناکی' در حال ظهور است که از یک سیستم مراقبت های بهداشتی انتخابی صحبت می کند و در آن زندگی افراد مسن در درجه دوم اهمیت در نظر گرفته می شود. طبق این الگو 'آسیب پذیری بیشتر سالمندان ، سن بالای آنها و هر بیماری دیگری که ممکن است در آنها وجود داشته باشد باید نوعی انتخاب را به نفع افراد جوانتر و سالم تر توجیه کند. این در حالی است که اخلاق دموکراتیک و انسان دوستانه مبتنی بر عدم تفاوت بین افراد بدون توجه به سن آنها است.

امضاکنندگان همچنین درباره تقسیم جامعه به گروههای سنی هشدار داده و نوشته اند: در همه فرهنگها هنوز این تصور وجود دارد که نسل سالخوردگان یک سرمایه است. با پذیرش این موضوع، جداسازی سنی، شبکه اجتماعی همبستگی بین نسل ها را پاره می کند و موجب شکاف در جامعه می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز