آمادگی ایران برای همکاری‌های اقتصادی با عراق

۱۳۹۹/۰۳/۰۳ - ۲۰:۰۴:۰۱
کد خبر: ۱۰۰۶۱۹۷
آمادگی ایران برای همکاری‌های اقتصادی با عراق
علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی تلفنی با محمد الحلبوسی رییس مجلس نمایندگان عراق بر اعلام آمادگی ایران برای همکاری‌های اقتصادی با عراق تاکید کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از خانه ملت، لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی عصر امروز با رییس مجلس نمایندگان عراق  تلفنی گفت‌وگو کرد.

لاریجانی در این تماس تلفنی با ابراز خرسندی از تشکیل دولت جدید در عراق گفت: جمهوری اسلامی ایران همان طور که بارها ثابت کرده است، همواره آماده همکاری‌های اقتصادی با عراق و  تقویت ثبات و امنیت در این کشور است.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: مجلس نمایندگان عراق نقش مهمی در کمک به تشکیل دولتی کارآمد برای تامین منافع ملی و شکوفایی اقتصادی عراق ایفا کرد.  

لاریجانی همچنین  فرارسیدن عید سعید فطر را تبریک گفت و در پاسخ به درخواست رییس مجلس نمایندگان عراق مبنی بر استفاده از تجربیات ایران در مقابله با شیوع کرونا از این موضوع استقبال کرد.

رییس مجلس نمایندگان عراق هم در این گفت‌وگوی تلفنی پیرامون گسترش مناسبات فیمابین و آثار و تبعات شیوع کرونا و راه­‌های مقابله با آن به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت.

رییس مجلس نمایندگان عراق با تبریک عید سعید فطر به ملت و دولت ایران، گفت: رایزنی و مشورت میان رؤسا و نمایندگان مجالس دو کشور همواره در کمک به توسعه همکاری­‌های فیمابین نقش بسزایی دارد.

وی در ادامه خواستار تداوم همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های مختلف دوجانبه و منطقه‌ای شد.   

الحلبوسی در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در عراق گفت: بخش­‌های بهداشتی و درمانی کشورش برای مهار این بیماری تلاش می­‌کنند.

وی همچنین خواستار تبادل تجربیات با جمهوری اسلامی ایران به منظور غلبه بر این بیماری شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز