نخست وزیر روسیه از مردم کشورش خواست فعلا فکر سفر به خارج را از سر بیرون کنند

۱۳۹۹/۰۳/۰۵ - ۲۰:۱۸:۲۹
کد خبر: ۱۰۰۶۷۱۶
نخست وزیر روسیه از مردم کشورش خواست فعلا فکر سفر به خارج را از سر بیرون کنند
نخست وزیر روسیه به شهروندان این کشور توصیه کرد از سفرهای خارجی گردشگری با توجه به گسترش کرونا در نقاط مختلف جهان بپرهیزند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، میخاییل میشوستین روز دوشنبه در سخنانی که بطور مستقیم از شبکه تلویزیونی روسیه24 پخش می‌شد، گفت: مردم روسیه در برنامه‌ریزی برای سفرهای خارجی نباید عجله کنند زیرا که حتی ریسک کوچک برای سرایت بیماری عفونی کرونا به داخل کشور بوجود نیاید.

وی ادامه داد: بله در مبارزه با انتشار ویروس کرونا در روسیه موفقیت‌های قابل توجهی به دست آمده است اما ما بخاطر داریم که ویروس کرونا از خارج به روسیه منتقل شد و به همین خاطر خودداری از سفرهای گردشگری خارجی را عاقلانه می‌دانیم.

نخست وزیر روسیه یادآوری کرد که دوره مرخصی‌ها در روسیه نزدیک می‌شود و بسیاری به فکر برنامه‌ریزی برای استراحت هستند.

وی افزود: درآمدهای حاصل از گردشگری برای بسیاری از کشورها بسیار بالا است و شماری از کشورها اعلام کرده‌اند تدابیر محدود کننده را کاهش می‌دهند.

نخست وزیر روسیه خاطرنشان کرد که از هفته آینده استراحتگاه‌ها در تعدادی از مناطق روسیه بازگشایی می‌شود و شهروندان روس می‌توانند مرخصی خود را در این مراکز بگذرانند. 

وی همچنین از سران مناطق روسیه خواست تا در مساله آماده کردن استراحتگاه‌ها توجه کرده و شرایط بهداشتی لازم برای جلوگیری از انتشار کرونا در این مراکز بکار گرفته شود.

در همین حال دمیتری چرنیشنکو معاون نخست وزیر روسیه امروز در یک کنفرانس خبری گفت که از روز اول ماه ژوئن (روز دوشنبه هفته آینده) استراحتگاه‌ها و تفرجگاه‌های دارای مجوز کار بهداشتی در بسیاری از مناطق روسیه آغاز بکار می‌کند.  

در زمان حاضر روسیه پس از آمریکا و برزیل، از نظر شمار افراد مبتلا به کرونا درجایگاه سوم جهان قرار دارد و تاکنون ۳۵۳ هزار و ۴۲۷ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۱۱۸ هزار و ۷۹۸ نفر بهبود یافته و ۳ هزار و ۶۳۳ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

نظر شما
پرونده ویژه