عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

آمریکا بداند دوران سرقت‌های دریایی و زورگویی به پایان رسیده/ اقدام دیگر ایران آزادی خرید، فروش تجهیزات و تجارت آزاده تسلیحاتی است/ بهره‌گیری از نتایج توافق هسته‌ای جزو حقوق ایران است

۱۳۹۹/۰۳/۰۶ - ۰۸:۱۵:۴۰
کد خبر: ۱۰۰۶۷۲۳
آمریکا بداند دوران سرقت‌های دریایی و زورگویی به پایان رسیده/ اقدام دیگر ایران آزادی خرید، فروش تجهیزات و تجارت آزاده تسلیحاتی است/ بهره‌گیری از نتایج توافق هسته‌ای جزو حقوق ایران است
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در رابطه با پهلو گرفتن کشتی ایران به‌رغم تهدیدات و تحریم‌های آمریکا در ونزوئلا گفت: آمریکا بداند دوران سرقت‌های دریایی و زورگویی به پایان رسیده است.

«علاءالدین بروجردی»، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با پهلو گرفتن کشتی ایران به‌رغم تهدیدات و تحریم‌های آمریکا در ونزوئلا گفت: حرکت مقتدرانه نفتکش‌های جمهوری اسلامی ایران در آب‌های ونزوئلا حقوق بین‌المللی شناخته شده و تعریف شده هر کشوری است. آمریکا باید بداند دوران سرقت‌های دریایی و زورگویی به پایان رسیده و  نمی‌تواند بر مبنای غیر قانونی و سوءاستفاده از قدرت نظامی خود، به کشوری مثل ایران زورگویی کند. همچنین این مسئله، نشان دهنده اقتدار جمهوری اسلامی است که به‌رغم همه زیاده‌گویی‌ها و زیاده‌خواهی‌های آمریکا با اقتدار تجارت بین‌المللی خود را بر مبنای قوانین بین‌المللی انجام می‌دهد و از تهدیدهای آمریکا نمی‌هراسد.

نماینده مجلس دهم تاکید کرد: سومین‌ پیام‌ این نفت‌کش این است که آمریکا به خوبی دریافت کرد که اگر بخواهد، حماقت انجام دهد قطعاً با عکس‌العمل جدی جمهوری اسلامی ایران مواجه می‌شود.

او در خصوص اینکه این‌ها اقداماتی است که در سایه برجام برای ایران ایجاد شده است، مطرح کرد: این مسئله، مبنای بین‌المللی دارد. علت اساسی توافق هسته‌ای رفع تحریم‌ها بود و بهره‌گیری از نتایج توافق هسته‌ای جزو حقوق مسلم ملت ایران است و خروج آمریکا از برجام نمی‌تواند به هیچ عنوان، ناقض این توافق مهم بین‌المللی تعیین شده توسط شورای امنیت ملی سازمان ملل، باشد و در آینده هم ادامه دارد که حلقه مهم دیگر آن آزادی خرید و فروش تجهیزات توسط جمهوری اسلامی ایران و تجارت آزاد تسلیحاتی در عرصه بین‌المللی است. آمریکا در این زمینه گزافه گویی های زیادی کرده است ولی به جایی نخواهد رسید.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در خصوص اقدام احتمالی از سوی آمریکا گفت: آمریکا به خوبی می‌داند که هرگونه عملی، عکس العمل بسیار محکم تر به دنبال خواهد داشت و گمان نمی‌کنم به صلاح آمریکا باشد که در منطقه حساس با آتش بازی کند.

بروجردی در پایان گفت: ایران کشور مزاحم دیگری جز آمریکا در عرصه بین‌الملل ندارد قبلاً آمریکا به نیابت از خود، انگلیس را موظف به شیطنت کرد که پاسخ مناسب را انگلیس دریافت کرد. همه می‌دانند قواعد بازی در صحنه بین‌الملل قواعد شناخته شده‌ای است و این قواعد، عواقب متناسب را به دنبال خواهد داشت.3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز