حماس:

هدف نتانیاهو از عادی سازی روابط با کشورهای عربی رهایی از باتلاق سیاسی است

۱۳۹۹/۰۳/۰۵ - ۲۰:۴۸:۵۶
کد خبر: ۱۰۰۶۷۲۴
هدف نتانیاهو از عادی سازی روابط با کشورهای عربی رهایی از باتلاق سیاسی است
حازم قاسم سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در بیانیه ای اعلام کرد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی از موضوع عادی سازی روابط (با کشورهای عربی) برای سرپوش گذاشتن روی باتلاق سیاسی که گرفتار آن شده است، استفاده می کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، این بیانیه در واکنش به تماس تلفنی بنیامین نتانیاهو با روسای جمهوری سودان و چاد که وی در آن، عید سعید فطر را به آنان تبریک گفت، صادر شد.

بیانیه سخنگوی حماس همچنین همزمان با اظهار نظر دادگاه مرکزی رژیم صهیونیستی در قدس شرقی است که روز یکشنبه با ارائه کیفرخواستی علیه نتانیاهو  وی را به اتهاماتی همچون رشوه و خیانت در امانت متهم کرد.

در این بیانیه اعلام شده که  نخست وزیر رژیم اشغالگر هربار که در باتلاق سیاسی گرفتار شده، مبادرت به فعال کردن پرونده عادی سازی روابط با برخی طرف های منطقه ای کرده است.

قاسم افزود: نتانیاهو در حالی که در دادگاه به فساد متهم است، اعلام کرده که با رییس جمهوری سودان و چاد تماس گرفته است. او  چنین اقدامی را در هر سه مرحله انتخابات قبلی اسرائیل نیز انجام داد.

سخنگوی حماس تاکید کرد که عادی سازی روابط به نفع هیچ یک از طرف های عربی نیست و تنها به نتانیاهو و تمایل وی به باقی ماندن در قدرت کمک می کند.

وی در این بیانیه همچنین تاکید کرده است که منافع کشورهای عربی در رویارویی با رژیم اشغالگر است نه در عادی سازی روابط با نتایناهو.

روابط رسمی میان رژیم صهیونیستی و سودان وجود ندارد اما نتانیاهو  فوریه گذشته اعلام کرد که یک تیم اسرائیلی در روزهای آینده برنامه ای را برای گسترش همکاری با سودان با هدف عادی سازی روابط وضع خواهد کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین اوایل سال ۲۰۱۹ در سفر به چاد از سرگیری روابط دیپلماتیک با این کشور آفریقایی را که اکثر جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می دهند اعلام کرد. چاد  سال ۱۹۷۲ روابط خود را با رژیم صهیونیستی قطع کرد.

نظر شما
پرونده ویژه