کارشناس مسائل خاورمیانه:

ایران وارد مرحله جدیدی از اقتدار ملی در عرصه‌های بین المللی شد/ عقب‌نشینی آمریکا در اقدام علیه ایران

۱۳۹۹/۰۳/۰۶ - ۰۸:۱۵:۳۴
کد خبر: ۱۰۰۶۷۲۷
ایران وارد مرحله جدیدی از اقتدار ملی در عرصه‌های بین المللی شد/ عقب‌نشینی آمریکا در اقدام علیه ایران
کارشناس مسائل خاورمیانه در خصوص پهلو گرفتن نفت کش ایران در ونزوئلا با توجه به تحریم ها و تهدیدها از سوی آمریکا گفت: ایران وارد مرحله جدیدی از اقتدار ملی در عرصه های بین المللی شده است.

«حسن هانی‌زاده»، کارشناس مسائل خاورمیانه، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا در خصوص پهلو گرفتن نفت کش ایران در ونزوئلا با توجه به تحریم ها و تهدیدها از سوی آمریکا گفت: ورود اولین محموله حامل سوخت ایران به ونزوئلا یک پیروزی سیاسی، اقتصادی و نظامی برای ایران تلقی می شود به اعتبار اینکه ونزوئلا دارای روابط استراتژیک با ایران است و همواره این کشور مورد تهدید آمریکا قرار دارد. تاکنون چندین توطئه، کودتا و خرابکاری علیه دولت قانونی ونزوئلا صورت گرفته که با شکست مواجه شده است.

او افزود: اخیرا هم به دلیل‌‌ خرابکاری عوامل وابسته به آمریکا در نیروگاه های انرژی و  برق و پالایشگاه‌های ونزوئلا، دولت این‌ کشور از ایران درخواست ارسال محموله‌های سوخت کرد و ایران نیز به لحاظ تعهدات اخلاقی، ۵ کشتی حامل سوخت به ونزوئلا ارسال کرد که اکنون در حال پهلو گرفتن هستند. این نشانه اقتدار ایران در عرصه‌های بین المللی در عرصه دریایی، زمینی و هوایی است. آمریکایی‌ها قبلا تهدید کرده بودند که در دریای کارائیب و اقیانوس اطلس این کشتی‌ها را توقیف و به آنها حمله خواهند کرد ولی ایران با قدرت اعلام کرد اگر آمریکا به کشتی‌ها تعرض کند، این کشور پاسخ قاطعی دریافت می‌کند و به همین دلیل، آمریکایی‌ها به شدت دچار وحشت، شدند.

این تحلیگر حوزه سیاست خارجی ادامه داد: این اقتدار نظامی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین‌المللی است و یک پیروزی درخشان برای ایران و شکست بزرگی برای امریکا تلقی می‌شود. ایران ثابت کرده که تحت هیچ شرایطی زیر بار فشار آمریکا و هم‌پیمانان آمریکا نخواهد رفت و هر جا مصلحت بداند، حضور نظامی خود را نشان خواهد داد.

او با بیان این جمله که هرچند آمریکا از برجام خارج شد ولی ایران ساز و کارهای خود را برای تقابل با سیاست‌ها و تحریم‌های آمریکا می‌دهد، گفت: برجام دیگر تاثیر زیادی برای ایران نخواهد داشت و ایران به راه خود برای کاهش تعهدات ادامه خواهد داد. آمریکایی‌ها مخصوصاً تیم دونالد ترامپ از سال ۲۰۱۷ تاکنون، انواع تحریم‌ها را علیه ایران و شخصیت‌های ایران اعمال کردند و این تحریم‌ها با شکست مواجه شد و ایران نیز در تقابل با هژمونی آمریکا، البته به یک الگوی جهانی، برای ملت‌های آزاده جهان تبدیل شد. ایران وارد مرحله جدیدی از اقتدار ملی در عرصه‌های بین‌المللی شده است.

هانی‌زاده در خصوص اقدام احتمالی آمریکا در پهلو گرفتن نفتکش‌های ایران گفت: تاکنون آمریکا به‌رغم تحریم‌های قبلی و اینکه اعلام کرده بود، کشتی‌ها را توقیف خواهند کرد نتوانست اقدامی انجام دهد زیرا بعد از شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، ایران پاسخ قدرتمندانه‌ای به آمریکا داد و پایگاه عین‌الاسد آمریکا را به‌ شدت هدف قرار داد. این ضربه شست نشان می‌دهد آمریکا به خوبی از‌ قدرت دفاعی ایران آگاهی پیدا کرده‌ و عقب‌نشینی آمریکا در توقیف کشتی‌های حامل سوخت به ونزوئلا، شکست آمریکا برابر ایران تلقی می شود./3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز