نماینده منتخب مردم کازرون و کوه چنار:

باید از دخالت احزاب در مجلس جلوگیری کنیم

۱۳۹۹/۰۳/۰۶ - ۱۳:۰۲:۲۲
کد خبر: ۱۰۰۷۰۰۳
باید از دخالت احزاب در مجلس جلوگیری کنیم
نماینده منتخب مردم کازرون و کوه چنار در مجلس یازدهم گفت: بنده هم کاندیدای ریاست مجلس هستم و هم می‌توانم در کمیسیون‌های مختلف به عنوان رییس و عضو عادی حضور داشته باشم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، فریدون عباسی، منتخب مردم کازرون و کوه چنار، روز سه شنبه در جلسه هم اندیشی مجلس تراز انقلاب اسلامی که با حضور حمیدرضا حاجی بابایی، منتخب مردم همدان، علی نیکزاد، منتخب مردم اردبیل و و علیرضا سلیمی منتخب مردم محلات، وحید جلال زاده منتخب مردم ارومیه در مجلس یازدهم و با حضور 143 منتخب مجلس در تالار مسجد امام صادق (ع) برگزار شد، خاطرنشان کرد: در مجلس باید به دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه توجه کنیم. نظرات کمیسیون‌ها را تقویت کنیم و از دخالت احزاب در مجلس جلوگیری کنیم.

او با بیان اینکه «مشکل کشور عدم حضور حاکمیت تفکر  است» یادآور شد: بنده هم کاندیدای ریاست مجلس هستم و هم می‌توانم در کمیسیون‌های مختلف به عنوان رییس و عضو عادی حضور داشته باشم.

علیرضا زاکانی، منتخب مردم قم در مجلس یازدهم، گفت:  اگر دقت بفرمایید حال مردم مناسب نیست که علت آن ناکارآمدی سه قوه است که ما هم به عنوان نیروهای انقلاب شرمنده ایم، کانون تغییر مجلس است.

او افزود: امروز رسالت خطیری در مجلس داریم. ٥ عنصری که در مجلس می‌تواند ما را موفق به تغییر کند هویت، استقلال مجلس، انسجام، کارآمدی مبتنی بر برنامه درست و نهایتا مدیریت تقسیم شده میان همه نمایندگان است. در هر مجلسی فراکسیون قوی نقش به سزایی دارد. تاکنون ٤کارگروه شکل گرفت که اینها تا زمان تشکیل فراکسیون امور را دنبال می‌کنند.

زاکانی در خصوص کارویژه این کارگروه تصریح کرد: کار اصلی این کارگروه انتخاب هیئت رییسه است. به عبارتی هر روزی که قرار است جلسه مجلس تشکیل شود، روز قبل باید فراکسیون تشکیل شود و انتخاباتی صورت بگیرد که در آن انتخابات، هیئت نظارت انتخاب شوند که برگزاری انتخابات داخلی مجلس، رای‌گیری و شمارش آراء را انجام می‌دهند.

منتخب مردم قم در مجلس یازدهم ادامه داد: از این ٧نفر دو نفر بالا برای تمشیت می‌نشینند و مابقی ناظر هستند. همچنین هر کدام از کاندیدها ٢٠ دقیقه فرصت سخنرانی دارند، سپس برگه تعرفه رأی پخش می‌شود.

زاکانی در پایان اظهار کرد: همه این مراحل تحت نظارت این ٧ نفر شکل می‌گیرد و در صحن از دستاورد جمعی دفاع خواهیم کرد.

در ادامه این جلسه، محمد مهدی زاهدی، منتخب مردم کرمان در مجلس یازدهم، گفت: برنامه‌ای تهیه شده است، که براساس آن مجلس می‌تواند با همراهی، هماهنگی و راهکارهای عملیاتی که برای فائق آمدن بر مشکلات تبیین شده است، را اجرا کند. نظام قانون گذاری در ده سال گذشته خوب نبوده است اگر خوب بود، چرا به قوانین مصوبه می‌زدیم،؟! چرا نماینده باید بری دیدار با وزیر وقت بگیرد؟! 

او افزود: وزرا باید به مجلس بیایند نه نمایندگان در راهروهای وزارت‌خانه به دنبال وزرا باشند. در این برنامه به صورت ریز و جزئی به مسائل پرداختیم. انشاءالله با وحدت و با حضور افراد با تجربه بتوانیم مجلس کارآمد انقلابی تشکیل بدهیم و بتوانیم مشکلات کشور را حل کنیم.

نظر شما