نماینده مردم زاهدان در مجلس دهم:

نمایندگان، آرزوهای خود را تبدیل به قانون می‌‌کنند!/ نتوانستیم برای معیشت و اشتغال مردم کاری کنیم/ لابی‌گری مانع به ثمر نشستن آرزوی نمایندگان می‌شود

۱۳۹۹/۰۳/۰۷ - ۱۱:۵۵:۱۷
کد خبر: ۱۰۰۷۱۹۲
نمایندگان، آرزوهای خود را تبدیل به قانون می‌‌کنند!/ نتوانستیم برای معیشت و اشتغال مردم کاری کنیم/ لابی‌گری مانع به ثمر نشستن آرزوی نمایندگان می‌شود
نماینده مردم زاهدان در مجلس دهم گفت: نمایندگان در واقع آرزوهای خود را تبدیل به قانون می‌کنند اما بررسی نمی‌کنند امکانات مالی دولت، توان نیروی انسانی و توان مدیریت کشور چگونه است.

«حسینعلی شهریاری»، نماینده مردم زاهدان در مجلس دهم، درباره نقاط ضعف و قوت این دوره از مجلس به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت:  نقطه قوتی که در مجلس دهم بتوان به آن اشاره کرد در همین روزهای آخر بود که در زمینه مقابله با اسرائیل و مقابله با تهدیدات آمریکا یکی، دو مصوبه تصویب کرد. به نظر من نقطه قوت مجلس همین بود اما نقاط ضعف این دوره از مجلس این بود که برای اشتغال جوانان و معیشت مردم، نتوانستیم کاری انجام دهیم.

او افزود: متاسفانه بخش نظارت در همه مجالس ضعیف بوده است. اگر مجلس به معنای واقعی نظارت جدی داشته باشد این همه نابسامانی در کشور نباید وجود داشته باشد. همواره این صحبت از سوی نمایندگان، قبل از اینکه وارد مجلس شوند، مطرح می‌شود که نظارت جدی خواهیم داشت و پیگیری خواهیم کرد اما در عمل وقتی به مجلس وارد می شوند، نمایندگان آنچنان درگیر مسائل حاشیه‌ای می‌شوند که فقط به وظیفه قانونگذاری می‌پردازند آن هم چون به صحن می‌آید مورد بررسی قرار می‌دهند. اما وظیفه اصلی نمایندگان مهمتر از قانونگذاری، نظارت بر اجرای قوانینی است که داریم. ما در کشور کمبود قانون نداریم. متاسفانه مشکلی که وجود دارد این است که نظارتی انجام ندادیم تا ببینیم قوانین تا چه حد اجرا شده است.

نماینده سه دوره هشتم، نهم و دهم مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مشکل دیگری که در همه مجالس ما وجود داشته، این است که نمایندگان در واقع آرزوهای خود را تبدیل به قانون می‌کنند؛ اما بررسی نمی‌‌کنند امکانات مالی دولت، توان نیروی انسانی و توان مدیریت کشور چگونه است. وقتی این سه بند مورد توجه قرار نمی‌گیرد به صورت پی در پی قانون تولید می‌شود و نتیجه آن نیز این می‌شود که قوانین برنامه نیز تا حدود 30 درصد اجرایی می شود یا بسیاری از قوانین کم و زیاد می‌شود یا وقتی قانون بودجه نوشته می‌شود، هنوز چند ماه از نگارش آن نگذشته، مجبور خواهیم شد آن را کم و زیاد کنیم. وقتی این مسائل درنظر گرفته نمی‌شود، نمایندگان فقط آرزوهای خود را تبدیل به قانون می‌کنند.

شهریاری ادامه داد: این مشکلات تنها در مجلس نیست بلکه در شورای عالی انقلاب فرهنگی و در همه شوراهایی که تصمیم گیرنده هستند این اتفاقات رخ می‌دهد و نتیجه این می‌شود که ما هر روز تولید قانون انجام می دهیم اما مشکلات مردم، همچنان پابرجاست و متاسفانه نارضایتی، مشکلات معیشتی مردم، مشکل بیکاری جوانان، به صورت حداکثری باقی مانده و همچنان حل نشده است.

او با بیان اینکه 4 سال برای نمایندگان، زمان کمی نیست تاکید کرد: به نظر من دو ماه باشد اما نظارت انجام شود کافی است اما در مجموع مسئله اینجاست که لابی‌گری‌هایی از داخل و خارج از مجلس، اجازه نمی‌دهد که آرزوی نمایندگان قبل از اینکه به مجلس بیایند، محقق شود.2/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز