امروز؛

معاون وزیر امور خارجه حادثه جان باختن اتباع افغان را محکوم کرد

۱۳۹۹/۰۳/۰۶ - ۱۹:۳۶:۲۹
کد خبر: ۱۰۰۷۲۱۶
معاون وزیر امور خارجه حادثه جان باختن اتباع افغان را محکوم کرد
وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرد یک هیأت عالی‌رتبه دپیلماتیک وزارت خارجه ایران با هدف بررسی حادثه جان باختن اتباع افغان در مرز ایران، به کابل آمده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا،این هیأت که امروز سه‌شنبه، ششم خرداد، به کابل رسیده است، با «حنیف اتمر»، سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان دیدار و درباره اسناد و مدارک به دست آمده در رابطه با جان باختن اتباع افغان در مرز ایران، گفت‌وگو کرده است.

بر اساس اعلام وزارت خارجه افغانستان، ریاست هیأت ایرانی را «محسن بهاروند»، معاون وزارت خارجه ایران بر عهده دارد و یک محموله وسایل و تجهیزات پزشکی را نیز با هدف مبارزه با ویروس کرونا با خود به کابل آورده است.

حنیف اتمر در این دیدار با قدردانی از کمک‌های ایران برای مبارزه با ویروس کرونا در افغانستان، خواهان توجه بیش‌تر ایران به تحقیقات مشترک در مورد حادثه پیش آمده برای اتباع افغان شد.

سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان در این دیدار گفت که هدف از این تحقیقات دریافت حقایق، رسید‌گی قانونی به عاملان آن و اتخاذ تدابیر لازم بوده تا در آینده از چنین «حوادث ناگواری» که ممکن است بر روابط دو کشور تاثیرگذار باشد، جلوگیری شود.

بر اساس این گزارش، محسن بهاروند نیز در این دیدار با محکوم کردن حادثه جان باختن اتباع افغان تاکید کرد که این عمل برای مردم و دولت ایران پذیرفتنی نیست.

وی افزود که دولت ایران متعهد است تا این حادثه را به صورت مشترک با هیأت افغانستان تا تامین عدالت بررسی و تعقیب کند.

معاون وزارت خارجه ایران همچنین تصریح کرد که اسناد و مدارک هیأت تحقیق افغانستان را تسلیم شده و آن را از مجاری مرتبط دولت ایران نیز تحقیق و نتایج آن را با طرف افغانستان در میان می‌گذارد.

هر دو طرف در این گفت‌وگو تأکید کردند که براساس نتایج تحقیقات و رسید‌گی قانونی به عاملان این حادثه، روی چهارچوب‌های دوجانبه با هدف تقویت روابط و راهکارهایی که بتواند در آینده از تکرار حوادث مشابه جلوگیری کند، کار می‌کنند.

 

 

نظر شما