نماینده ادوار مجلس:

رقابت‌های مجلس یازدهم شائبه سهم‌خواهی نمایندگان را تقویت می‌کند/ مدعیان شورای ائتلاف انقلاب جلوی سهم‌خواهی پدرخوانده‌ها را بگیرند

۱۳۹۹/۰۳/۰۷ - ۲۳:۲۰:۲۶
کد خبر: ۱۰۰۷۵۱۴
رقابت‌های مجلس یازدهم شائبه سهم‌خواهی نمایندگان را تقویت می‌کند/ مدعیان شورای ائتلاف انقلاب جلوی سهم‌خواهی پدرخوانده‌ها را بگیرند
نماینده ادوار مجلس گفت: باید آنهایی که مدعی شورای ائتلاف انقلاب بوده و هستند با هماهنگی جلوی تشتت و سهم‌خواهی‌ها را از احزاب، گروه‌ها و پدرخوانده‌ها بگیرند تا خود نمایندگان مجلس بتوانند در فضای آرام، درست و براساس ملاک‌ها و معیارها انتخابات را برگزار کنند.

«حسین سبحانی‌نیا»، نماینده ادوار مجلس و فعال سیاسی‌اصولگرا، در رابطه با نقش بزرگان اصولگرا در اختلافات شکل گرفته درون اردوگاه اصولگرایان برای تعیین ریاست مجلس یازدهم به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: انتخابات مجلس یازدهم این توقع را برای مردم به وجود آورد که این مجلس با شرایط خوبی شکل بگیرد و منتخبین به دنبال سهم‌خواهی یا جنگ قدرت نباشند بلکه در مسیر حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی مردم و احقاق شعارهایی که داده شد، گام بردارند.

این عضو سابق حزب جمهوری اسلامی با اشاره به نقش نمایندگان در برای حل مشکلات مردم افزود: در واقع انتظار و توقع مردم از منتخبین مجلس یازدهم این است که به جای رقابت‌های مربوط به قدرت به دنبال حل مشکلات باشند اما متاسفانه رقابت‌های شکل گرفته از همین آغاز کار مجلس یازدهم، این شائبه را تقویت می‌کند که منتخبین در راستای سهم‌خواهیِ افراد و احزاب و برای دست‌یابی به قدرت تلاش‌ می‌کنند، که این پدیده خوشایندی نیست و اگر ادامه یابد قطعا می‌تواند، بر عملکرد و کارکرد مجلس و جهت‌گیری‌های آن تاثیرگذار باشد.

سبحانی‌نیا ضمن تاکید بر پیامدهای منفی سهم‌خواهی نمایندگان در مجلس تصریح کرد: اگر نمایندگان بخواهند بعد از شکل‌گیری مجلس با چنین دیدگاه‌هایی درگیر رقابت‌ در خصوص مسائلی نظیر رئیس، هیات رئیسه، پست‌های کلیدی مجلس و مواردی از این قبیل باشند، به رسالت واقعی مجلس و گره‌گشایی از مشکلات دست نخواهند یافت. همچنین با توجه به اینکه هر سال انتخابات داخلی مجلس برگزار می‌شود، این رقابت‌ها اوج می‌گیرند و به محض اینکه بخواهند وارد کارهای اساسی شوند به نوعی درگیر رقابت‌های کاذب و حزبی می‌شوند و مجلس را از رسیدن به اهداف اصلی خود باز می‌دارند.

این چهره اصولگرا رقابت‌های حزبی بعد از شکل‌گیری مجلس را ناخوشایند دانست و  خاطرنشان کرد: زمان انتخابات اصولگرایان مجموعه‌ای تحت عنوان شورای ائتلاف شکل دادند، که این شورا کارهایی را انجام داد اما اینکه تا چه اندازه موفق بوده و فضای عمومی چه مقدار به اینها کمک کرد که اکثریت مجلس را کسب کنند، نیاز به ارزیابی دارد. نکته حائز اهمیت این است که کاندیداهای اصولگرا با یک نگاه و تفکر نیستند بلکه از چند جهت هستند و اگر شورای ائتلاف، نتواند اینها را به جمع‌بندی درستی برساند و از انتخابات هیات رئیسه درگیری‌ها شروع شود، طبعا آثار منفی در عملکرد مجلس آینده خواهد داشت.

سبحانی‌نیا با اشاره به انتخابات 1400 و تاثیر این رقابت‌ها بر آن اظهار کرد: ما سال آینده انتخابات ریاست جمهوری را داریم، اگر از امروز فضا در رابطه با جریان اصولگرا مسموم شود، می‌تواند در انتخابات ریاست جمهوری تاثیرگذار باشد لذا باید آنهایی که مدعی شورای ائتلاف انقلاب بوده و هستند با هماهنگی جلوی این تشتت و سهم‌خواهی‌ها را از احزاب، گروه‌ها و پدرخوانده‌ها بگیرند تا خود نمایندگان مجلس بتوانند، در فضای آرام، درست و براساس ملاک‌ها و معیارها انتخابات را برگزار کنند.

نماینده ادوار مجلس در پایان یادآور شد: مجلس باید عملیاتی، کاری و پرتلاش باشد چراکه توقع و انتظار مردم از مجلس این است که در جهت مطالبات عمومی مردم کار کند. با توجه به چنین انتظاری اگر فکری برای هماهنگی، وحدت و همدلی در آغاز کار نشود، به تصویر مجلس در ذهن مردم آسیب وارد می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز