وزیر جهاد کشاورزی در دولت دهم:

نگاه‌های سیاسی و جناحی بر مجلس یازدهم حاکم است/ نباید نگاه پلکانی به مجلس حاکم باشد

۱۳۹۹/۰۳/۰۸ - ۰۸:۱۵:۰۹
کد خبر: ۱۰۰۷۵۷۴
نگاه‌های سیاسی و جناحی بر مجلس یازدهم حاکم است/ نباید نگاه پلکانی به مجلس حاکم باشد
وزیر جهاد کشاورزی در دولت دهم گفت: مجلس در رأس امور است و جایگاه بسیار بالایی دارد، نباید این نگاه به مجلس حاکم باشد که پلکانی برای رسیدن به یک مقام دیگر است.

«صادق خلیلیان»، وزیر جهاد کشاورزی در دولت دهم، در خصوص انتخاب افراد براساس شایستگی و دوری کردن از نگاه‌های جناحی و احزاب برای انتخاب رییس مجلس به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: یکی از آسیب‌شناسی‌هایی که از وضعیت اداره کشور به خصوص در همین دوره مجلس به چشم می‌خورد، این است که بیشتر نگاه‌های سیاسی و جناحی حاکم است و این باعث می‌شود بسیاری از مواقع افراد شایسته که می‌توانستند در پُست‌های اجرایی و مجلس به کار گرفته شوند، کنار گذاشته شوند. این یک آسیب‌شناسی است که همه سطوح کشور به این نتیجه رسیدند.

این چهره اصولگرا در رابطه با واگذاری مناصب داخلی مجلس براساس شایستگی افراد افزود: در واقع نمایندگان، منتخب مردم از نقاط مختلف در کشور هستند که در یک نقطه مستقر می‌شوند و اینها از میان افراد شایسته‌ای که در مجلس مطرح هستند، باید انتخاب کنند اما درحال حاضر در مجلس، اکثریت جناحی شکل گرفته است چراکه فکر می‌کنند افراد توانمندِ زیادی وارد شدند و این حضور تعداد بالای افراد توانمند بر تعیین رئیس مجلس، هیئت رئیسه و روسای کمیسیون‌ها غلبه پیدا کرده است.

خلیلیان ادامه داد: باید از همه ظرفیت‌هایی که به مجلس وارد شده است، استفاده شود و متناسب با حضوری که جناح‌های سیاسی در مجلس دارند در هیئت رئیسه و کمیسیون‌ها از این ظرفیت‌ها بهره ببرند تا مجلس با کارایی و توانایی بیشتری، تداوم پیدا کند.

وزیر جهاد کشاورزی در دولت دهم در مورد نقش بزرگان اصولگرا در حل اختلافات بوجود آمده برای تعیین رئیس مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه چهره‌های جوانی وارد مجلس شدند که سابقه حضور در مجلس را ندارند، باید رهنمودها و نکات به این افراد منعکس شود. در مجموع معتقدم که برآیند فهم عمومی نمایندگان مجلس به سمت شایسته سالاری خواهد رفت چرا که اینها نخبگان و نمایندگان آحاد ملت از سراسر کشور هستند.

خلیلیان در واکنش به شرط کاندید نشدن رئیس مجلس برای انتخابات ریاست جمهوری در 1400 اظهار کرد: همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند و مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشتند مجلس در رأس امور است و جایگاه بسیار بالایی دارد، نباید این نگاه به مجلس حاکم باشد که پلکانی برای رسیدن به یک مقام دیگر است چرا که مجلس جایگاه بالاتری از دولت دارد و ناظر بر کار دولت است.

این چهره‌ اصول‌گرا در پایان یادآور شد: اگر مجلس خوب ریل‌گذاری کند می‌تواند دولت را در مسیر، هدایت و نظارت کند و کارایی آن را ارتقاء بدهد. لذا این شرط درستی است زیرا حضور در مجلس به جهت رأی و انتظارات مردم باید آنقدر اهمیت داشته باشد که نمایندگان در این 4 سال، وقت خود را برای هدایت امور مجلس و بهبود اوضاع کشور وقف کنند.2/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز