یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

دولت دوازدهم بدشانس‌ترین دولت بعد از انقلاب است/ امیدهای ایجاد شده در دولت یازدهم با روی کار آمدن ترامپ و دلواپسان داخلی دیری نپایید/ عیب و ایرادی در مدیریت دولت نمی‌بینم

۱۳۹۹/۰۳/۰۹ - ۱۰:۴۷:۳۳
کد خبر: ۱۰۰۷۶۲۵
دولت دوازدهم بدشانس‌ترین دولت بعد از انقلاب است/ امیدهای ایجاد شده در دولت یازدهم با روی کار آمدن ترامپ و دلواپسان داخلی دیری نپایید/ عیب و ایرادی در مدیریت دولت نمی‌بینم
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌گوید: دولت آقای روحانی و به خصوص دولت دوم او را می‌توان بدشانس‌ترین دولت بعد از انقلاب معرفی کرد. از این لحاظ که کشور به بدترین شکل دچار تحریم‌‌ها شد و همزمان قیمت جهانی نفت پایین آمد و صادرات ایران هم به حداقل ممکن کاهش پیدا کرد.

«داریوش قنبری»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره بحران‌هایی که دولت دوازدهم با آنها مواجه شده و تاثیرات آن بر مدیریت دولت به خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری برنا گفت: دولت روحانی و به خصوص دولت دوم او را می‌توان بدشانس‌ترین دولت بعد از انقلاب معرفی کرد. از این لحاظ که کشور به بدترین شکل دچار تحریم‌‌ها شد و همزمان قیمت جهانی نفت پائین آمد و صادرات ایران هم، به حداقل ممکن کاهش پیدا کرد. 

قنبری با اشاره به بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: از سویی دیگر بحران کرونا اضافه و مزید بر علت‌ها شده و در مجموع می‌توان گفت، همه بدشانسی‌های ممکن برای این دولت پیش آمده. این وضعیت بر عملکرد دولت موثر است و مدیریت دولت روحانی را به ویژه در عرصه‌ اقتصاد با چالش‌های جدی مواجه کرده است. همه این عوامل دست به دست هم دادند و یک بحران فراگیر را ایجاد کردند که نتیجه آن بی‌ثباتی قیمت‌هاست. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب عملکرد دولت یازدهم را امیدوار کننده تلقی کرد و توضیح داد: در چهار سال اول دولت روحانی وضعیت خوبی ایجاد شد و در سایه امیدواری حل مشکلات و به نتیجه رسیدن برجام شاهد گشایشی در وضعیت اقتصادی کشور بودیم و در چهار سال اول ریاست جمهوری روحانی، یکی از بهترین دوران ثبات اقتصادی را در کشور تجربه کردیم طوری‌که ارزش پول داخلی تثبیت شد و در طی چهار سال قیمت دلار، ثابت ماند. متاسفانه امیدها با روی کار آمدن ترامپ و دلواپسان داخلی دیری نپایید و نهایتا مشکلات دولت دوم احمدی‌نژاد دوباره آغاز شد.

این نماینده مجلس ششم با بیان اینکه عمق و دامنه‌ تحریم‌ها در دولت دوازدهم بسیار شدیدتر از گذشته بود، عنوان کرد: با وجود این تحریم‌ها ایران تسلیم نشد و تا اینجای کار را دولت توانسته به خوبی مدیریت کند هر چند که فشارهای اقتصادی بسیار زیادی به مردم وارد شده است. من عیب و ایرادی در مدیریت دولت نمی‌بینم و فکر می‌کنم به لحاظ علمی، همه کارهایی که دولت باید انجام می‌داد صورت گرفته و کم و کاستی در عملکرد دولت شاهد نیستیم.

قنبری افزود: متغیرهای بیرونی بر عملکرد دولت تاثیر گذاشته، مثل مسئله دلواپسان، کارشکنی‌های آنان در داخل، روی کار آمدن ترامپ و همسویی منافع دلواپسان خارجی و داخلی و... بر وضعیت کشور و مردم تاثیر گذاشت. متغیر دیگر هم یک بحران جهانی یعنی ویروس کرونا بود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص مدیریت دولت در بحران کرونا گفت: در موضوع کرونا دولت مدیریت بسیار خوبی داشت. دولت بحث قرنطینه را انطور که برخی مطرح کردند عملی نکرد و اگر این اتفاق می‌افتاد، شاید شک شدید اقتصادی ایجاد و وضعیت بدتر می‌شد. آثار و عواقب کرونا سر جای خود هست و دولت با بحران اقتصادی کرونا همچنان مواجه است.2/5

نظر شما