آلمان روسیه را تهدید به تحریم کرد

۱۳۹۹/۰۳/۰۸ - ۲۳:۱۵:۴۵
کد خبر: ۱۰۰۷۹۹۵
وزارت خارجه آلمان امروز پنج‌شنبه روسیه را تهدید به تحریم از طریق اتحادیه اروپا کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ وزارت خارجه آلمان امروز پنج‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای هشدار داد که این کشور در نظر دارد تا تحریم‌هایی را علیه روسیه از طریق اتحادیه اروپا اعمال کند.

این تهدید پس از آن صورت می‌گیرد که  وزارت خارجه آلمان، سرگئی نچایف، سفیر روسیه در برلین را برای پاسخ به پاره‌ای از جزئیات در خصوص ادعای حمله هکری سال ۲۰۱۵ به رایانه‌های بوندستاگ -پارلمان مرکزی فدرال آلمان- فراخواند.

وزارت امور خارجه آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «میگوئل برگر، وزیر خارجه در امور فدرال امروز پنجشنبه سرگئی نچایف را به دفتر خود دعوت کرد. برگر به نمایندگی از دولت فدرال قاطعانه حمله هکری به بوندستاگ آلمان را محکوم کرد.»

بر اساس این گزارش، برگر همچنین اتهاماتی را به یکی از افسران سابق اداره ستاد نیرو‌های مسلح روسیه در خصوص دخالت در این حمله هکری وارد کرد.

در اوایل ماه مه، دادستان آلمان حکم دستگیری یک مظنون روسی را صادر کرد که گفته می‌شود در سال ۲۰۱۵ مسئول هک کردن ایمیل‌ها از رایانه‌ها در بوندستاگ بوده است. رسانه‌های آلمانی اعلام کردند که او یک افسر اطلاعاتی ارتش بود به نام دمیتری بدین. روسیه بار‌ها ادعا‌ها درباره حملات هکری را رد کرده است.

نظر شما