واکنش اروپا به خروج آمریکا از سازمان بهداشت جهانی

۱۳۹۹/۰۳/۱۱ - ۰۹:۲۵:۴۸
کد خبر: ۱۰۰۸۹۶۲
واکنش اروپا به خروج آمریکا از سازمان بهداشت جهانی
رئیس کمیسیون اروپا و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای ضمن انتقاد از مواضع واشنگتن خواستار بازگشت آمریکا به سازمان بهداشت جهانی شدند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «اورسولا فن در لین» رئیس کمیسیون اروپا و «جوزپ بورل» رئیس دستگاه دیپلماسی اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که بلوک اروپا به حمایتهای خود از سازمان بهداشت جهانی ادامه خواهد داد و از ایالات متحده نیز خواستند در رویکرد خود در قبال این سازمان تجدید نظر کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز جمعه با ادعای حمایت سازمان بهداشت جهانی از چین روابط خود با سازمان را قطع کرد و بودجه آن را نیز قطع کرد.

براساس گزارش خبرگزاری شینهوا، فن در لین و بورل در بیانیه خود همچنین تاکید کردند که سازمان بهداشت جهانی باید قادر به پاسخ گویی در برابر پاندمیک‌های کنونی و آینده باشد. برای این مهم مشارکت و حمایت همه مورد نیاز است. در مواجه با تهدیدهای جهانی اکنون زمان افزایش همکاریها و راه حلهای مشترک است و اقداماتی که منجر به تضعیف سازمان بهداشت جهانی می‌شود باید خودداری شود.

در ادامه این بیانیه آمده است؛ در این چارچوب، ما از آمریکا می‌خواهیم در تصمیم اعلامی اخیر خود علیه سازمان بهداشت جهانی تجدید نظر کند.

«ینس اشپان» وزیر بهداشت آلمان هم روز گذشته در حساب توئیتری خود با اشاره به تصمیم آمریکا در قطع بودجه سازمان بهداشت جهانی نوشت: «این یک واکنش ناامیدکننده بود. اگر سازمان بهداشت جهانی به دنبال آینده‌ای متفاوت است نیاز به اصلاحات دارد و اتحادیه اروپا باید نقش پیشرو در تامین مالی این سازمان داشته باشد.»

وی تاکید کرد که این اقدام آمریکا به وضعیت درمانی جهان آسیب جدی وارد خواهد کرد.

 

نظر شما