یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

مجلس یازدهم باری از بار کشور بردارد/ فسادهای عجیب و غریب را جناح‌های منتقد انجام دادند

۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۱۱:۴۲:۵۰
کد خبر: ۱۰۰۹۲۳۸
مجلس یازدهم باری از بار کشور بردارد/ فسادهای عجیب و غریب را جناح‌های منتقد انجام دادند
فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به مجلس یازدهم گفت: باید آرزو کرد همین آقایان که با چنین فرایندی وارد مجلس شدند با درس از گذشته و به اتکا به شعارهایی که به مردم می‌دهند وارد فرایند سازنده با سایر دستگاه‌های حاکمیت از جمله دولت شوند تا بتوانند، باری از بارهای کشور بردارند.

«مرتضی مبلغ»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، با اشاره به عملکرد مجالس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا گفت: برخی از مجالس به جای کاهش مشکلات مردم و همکاری و همدلی در مدیریت کلان کشور و حاکمیت که منجر به گشایش در امور و پیشرفت کارها می شود، به چالش‌های بی‌‌حاصل پرداختند و با غوغا سالاری و ورود به حاشیه‌های عدیده سعی کردند هر دم مشکلاتی بر مشکلات کشور اضافه کنند. مجلسی که وارد رقابت‌های جدی سیاسی شود و مسائل و جریان‌های جناحی و گروهی خود را وارد مسائل مربوط به منافع ملی و مصالح عمومی مردم کند، بسیار مخاطره آمیز و مشکل‌ساز است. 

او ادامه داد: در مجلس نهم مسایل جناحی وارد منافع ملی و مصالح عمومی مردم شد و صحنه‌های ناگواری در مجلس رقم خورد، اتفاقی که به صلاح کشور و مصالح عمومی نبود. مجلس یازدهم با استفاده از نظارت استصوابی و ردصلاحیت‌های گسترده شکل گرفت به نحوی که تعداد بسیار زیادی از اعضای مجالس بدون رقابت، وارد مجلس شدند و همچنین مشارکت‌های حداقلی و پایینی نسبت به سایر انتخابات‌، شکل گرفت. طبیعی است مجالس این گونه نمی‌توانند صدای ملت باشند و در تراز ملت نیستند.

این فعال سیاسی اظهار کرد: وضعیت مجلس یازدهم بسیار نگران‌کننده است که آیا در دوران خود، عملکردش در راستای منافع ملی است یا اینکه وارد حاشیه‌ها و چالش‌های بی‌حاصل سیاسی می شود که این نه تنها به حل مشکلات کمک نمی کند، بلکه به مشکلات هم می افزاید. باید آرزو کرد که همین آقایان که با چنین فرایندی وارد مجلس شدند با درس از گذشته و به اتکا به شعارهایی که به مردم می‌دهند وارد فرایند سازنده با سایر دستگاه های حاکمیت از جمله دولت شوند تا بتوانند، باری از بارهای کشور بردارند.

او در مورد فساد اقتصادی و تاکید رهبری به پاک دستی نمایندگان گفت: باید این را بگذاریم و در آینده قضاوت کنیم. در مجلس گذشته به‌رغم تبلیغات ناجوانمردانه‌ای که علیه اصلاح‌طلبان در بیرون و داخل مجلس ‌شد که سعی می‌کردند به نحوی نامزدهای اصلاح طلب را متهم به فساد کنند اما مشخص شد فسادهای عجیب و غریب را همان جناح‌هایی که این شعارها را می‌دادند، مرتکب شدند. به‌رغم اینکه تلاش زیادی می‌شد که اینها لاپوشانی شود اما همه چیز روشن شد. 

مبلغ با بیان این جمله که امیدواریم هیچ‌کس وارد فرایند فساد نشود، گفت: در همین ابتدای کار شاهد افشاگری‌های عجیب و غریب در بین خود اصولگرایان بودیم، مثل ماجرای 65 میلیارد تومان. با اینکه اسمی اورده نشده اما در افکار عمومی موضوع مشخص شد و سمت و سوی این افشاگری، روشن است. برخی از نمایندگان در مجلس یازدهم  پرونده‌های مختلفی دارند که به آنها توجهی نمی شود. فقط باید اظهار امیدواری کنیم که بالاخره همه دستگاه‌های حاکمیت از جمله مجلس در راستای سلامت، پاکی و کارآمدی عمل کنند و به فکر حل مشکلات مردم باشند به جای اینکه، مخرب باشند.

او در رابطه با امید مردم به مجلس گفت: با این وضعیت، خوشبینی نسبت به مجلس وجود ندارد. مجلسی با چنین فرایندی نمی‌تواند صدای ملت باشد. نماینده در فضای بدون رقیب و با مشارکت حداقلی نمی‌تواند ادعایی داشته باشد. باید به مجلس یازدهم هشدار داد و اظهار امیدواری کرد، مجلس در راستای منافع ملی کار کند و برای خودشان نام نیک بجای بگذارند. 2/5

نظر شما
پرونده ویژه