نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی:

باندبازی‌ مجلس را از رأس امور دور کرده است/ قوانینی که قبلا تصویب شدند متناسب با شرایط کشور نیستند/ اگر مجلس نظارت می‌کرد فساد پیش نمی‌آمد

۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۰۵:۲۹:۲۴
کد خبر: ۱۰۰۹۲۶۵
باندبازی‌ مجلس را از رأس امور دور کرده است/ قوانینی که قبلا تصویب شدند متناسب با شرایط کشور نیستند/ اگر مجلس نظارت می‌کرد فساد پیش نمی‌آمد
نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: دو وظیفه اصلی مجلس، قانون‌گذاری و نظارت است که این دو وظیفه به مرور زمان کمرنگ شده و در مقابل حاشیه‌های مجلس، پررنگ‌ شده است.

«ابراهیم رضایی»، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی، در ارزیابی پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به نمایندگان مجلس یازدهم به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: پیام جامع رهبر معظم انقلاب اسلامی باید نقشه راه مجلس یازدهم در طول دوره چهار ساله باشد. پیام ایشان به درستی هم جایگاه مجلس و در رأس امور بودن آن را تشریح کرده است. مجلس باید به این جایگاه برسد. ایشان دستور کارهای اصلی مجلس در 4 سال آینده که در همان حوزه اقتصاد و فرهنگ بود را توضیح دادند و ترسیم کردند. به عنوان مثال حل مسائل و مشکلات مربوط به اشتغال، تولید و تورم در واقع کلید حل مسائل است. به عبارت دیگر برداشت بنده از بیانات رهبر معظم انقلاب این است که راه حل اساسی حل مشکلات ما در داخل کشور، تحقق و اجرایی کردن بند بند سند جامع اقتصاد مقاومتی است.

این نماینده مجلس در رابطه با علل فاصله گرفتن مجلس از رأس امور تصریح کرد: در خصوص اینکه چه عاملی باعث شده مجلس در رأس امور نباشد باید نگاه ریشه‌ای داشت. در واقع مجلس در گذشته از رسالت اصلی خود فاصله گرفته و دچار آن آسیب‌هایی شده که حضرت آقا در پیامشان اشاره کردند. مجلس در گذشته‌ها از رأس امور بودن فاصله گرفته و دور شده است. به این معنی که همین قومیت‌گرایی‌، باندبازی‌ و جناح‌بازی‌ها باعث شده مجلس از رأس امور فاصله بگیرد و به دو وظیفه اصلی خودش یا نپرداخته یا ناقص و اشتباه پرداخته است. منظور از دو وظیفه اصلی مجلس، قانون‌گذاری و نظارت است که این دو وظیفه به مرور زمان کمرنگ شده و در مقابل حاشیه‌های مجلس پررنگ‌ شده است.

رضایی افزود: همچنین به نظر می‌رسد قوانینی که در دوره‌های مختلف تدوین و تصویب شده است متناسب با شرایط و اولویت‌های کشور نبوده و کارشناسی دقیقی در مورد آنها صورت نگرفته که بعضا همراه با حاشیه‌ و دخالت هایی انجام گرفته است. همچنین بُعد نظارتی مجلس جدی‌ترین اشکال مجالس است که این ابزار طی دوره‌های مختلف و به مرور ضعیف و ضعیف‌تر شده است. مجلس اگر در این سال‌ها به درستی نظارت می‌کرد بسیاری از مشکلات و مفاسد در کشور پیش نمی‌آمد بنابراین باید بُعد نظارتی مجلس یازدهم تقویت و قوی‌تر شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «مجلس باید در جایگاه خودش قرار بگیرد» تصریح کرد: برای اینکه مجلس در رأس امور قرار بگیرد نمایندگان مجلس باید قوانین درست و متناسب با شرایط و اولویت‌های کشور تصویب کنند و به ازای آن، نظارت درست، دقیق و هوشمندی بر اجرای قانون داشته باشند. همچنین خود نمایندگان مجلس باید شأن نمایندگی را رعایت کنند، در مجلس کار کارشناسی کنند، منظم و فعال باشند و جهادی و انقلابی کار کنند، متناسب با مشکلات مردم قانون گذاری و نظارت کنند و وارد فضاهای زد و بند نشوند و پاک دست باشند.

رضایی در پاسخ به این پرسش که به نظر شما از چه دوره‌ای مجلس از مسیر اصلی خود و قرار داشتن در رأس امور فاصله گرفت؟ اظهار کرد: ضعیف ترین مجلس را مجلس ششم می‌دانم، مجلسی سیاست‌زده، به شدت غربگرا و به دور از مسائل و مشکلات اصلی مردم! در حالی که مجلس مطلوب مجلسی است که با روحیه انقلابی و کار شبانه‌روزی به مردم خدمت کند، وظایف اصلی خود را به درستی انجام می‌دهد و از حقوق مردم صیانت می‌کند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی را ه حل عبور از بحران اقتصادی ناشی از کرونا را تکیه بر جهش تولید دانست و خاطرنشان کرد: طبقه ضعیف جامعه روز به روز گسترده‌تر می‌شود، به عنوان نماینده مردم می‌گویم که مطالبه اصلی  طبقات ضعیف جامعه از ما اشتغال و بعد از آن مسئله معیشت‌، است. به این معنی که معیشت در گرو اشتغال‌ است و اگر اشتغال وجود داشته باشد، قدرت خرید افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه رفاه مردم در وضعیت مطلوبی، قرار می‌گیرد.2/5

نظر شما