بیش از ۱۴۰۰ ایرانی از قطر به کشور بازگشتند

۱۳۹۹/۰۳/۱۱ - ۱۸:۳۴:۴۲
کد خبر: ۱۰۰۹۳۸۵
بیش از ۱۴۰۰ ایرانی از قطر به کشور بازگشتند
سفارت جمهوری اسلامی ایران در قطر اعلام کرد که با همکاری دولت این کشور و برای مقابله با شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۱۴۰۰ نفر از هم وطنان مقیم در قالب ۹ پرواز به کشور بازگشته اند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوحه روز یکشنبه با صدور اطلاعیه ای ،‌اعلام کرد که پس از شیوع بیماری کرونا در قطر و اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه در این کشور با دولت قطر جهت رفع مشکلات هموطنان عزیز اقدامات و پیگیری های لازم را به عمل آورده و خوشبختانه دولت قطر نیز همکاری لازم را مبذول داشته است .

بر  اساس این اطلاعیه ،در راستای تسهیل بازگشت هم میهنان عزیز به کشور با پیگیری های به عمل آمده تاکنون ۹ مجوز پروازی اخذ و بیش از ۱۴۰۰ نفر از هموطنان به کشور باز گشته اند و پیگیری های لازم برای اخذ مجوزهای پروازی جدید ادامه دارد.

سفارت ایران افزود : در حال حاضر تعدادی زندانی ایرانی در زندان های قطر وجود دارند که بخش کنسولی سفارت تا پیش از بروز بحران کرونا درخواست های آنان را به صورت مستقیم و مستمر پیگیری کرده است . با عنایت به اینکه به دلیل اقدامات پیشگیرانه در زندان ها ملاقات با زندانیان ممنوع می باشد رسیدگی به درخواست ها و شرایط آنها از طرق لازم صورت پذیرفته و موضوع عفو یا انتقال این افراد به کشور با مسوولین ذیربط قطری دنبال شده است .

به دلیل ابتلای برخی زندانیان زندان مرکزی دوحه به ویروس کرونا موضوع انتقال هموطنان زندانی با جدیت در دستور کار قرار گرفته است و شرایط رفاهی و بهداشتی آنها به طور مستمر در تعامل با مسوولین قطری پیگیری می شود.

اطلاعیه تاکید کرد که در آخرین دیدار بخش کنسولی سفارت، مقامات قطری تاکید کردند که سلامتی و شرایط رفاهی کلیه زندانیان ایرانی مناسب بوده و هیچگونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

نظر شما