ترکمنستان به منظور جلوگیری از ابتلاء ساکنان اعلام کرد؛

شنا و ماهیگیری در خزر ممنوع شد

۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۰۹:۵۹:۵۲
کد خبر: ۱۰۰۹۵۵۱
شنا و ماهیگیری در خزر ممنوع شد
ترکمنستان به منظور جلوگیری از ابتلاء ساکنان ترکمنباشی و سایر شهرهای ساحلی این کشور واقع در حاشیه دریای خزر، شنا، قایقرانی و ماهیگیری در این دریا را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش گروه سیاسی برنا، به گزارش خبرگزاری Fergana ازبکستان، دلایل این ممنوعیت هنوز مشخص نیست اما ساکنان محلی زباله های شناور در دریا از جمله ماسک های پزشکی استفاده شده و دستکش بر روی سطح آب دریا مشاهده کرده‌اند.

در همین راستا، این فرضیه به وجود آمده است که زباله‌ها توسط جریان آب از سواحل کشورهای دیگر به ترکمنستان آورده شده و ممنوعیت شنا و ماهیگیری با توجه به اقدامات پیشگیرانه در مقابل ویروس کرونا وضع شده است.

تاکنون هیچ مورد رسمی از ابتلا به ویروس کرونا در کشورهای ترکمنستان و تاجیکستان در آسیای میانه اعلام نشده است. اما برخی رسانه‌های غربی به شایعات و اتهاماتی در خصوص پنهانکاری احتمالی دولت ترکمنستان درباره کرونا در این کشور دامن زده‌اند. 

دولت این کشور اواخر ماه ژانویه (اواسط بهمن ماه) تمام پروازها به بانکوک تایلند و پکن پایتخت چین را به حالت تعلیق درآورد و همچنین اواسط اسفند ماه نیز از ورود تمام شهروندان کشورهای تحت تاثیر ویروس کرونا به ترکمنستان جلوگیری کرد. از ماه مارس (فروردین) نیز به منظور جلوگیری از ورود کرونا به ترکمنستان تمام پروازهای خارجی به فرودگاه بین‌المللی ترکمن آباد در شمال شرقی ترکمنستان منتقل شده و مسافران ورودی از خارج مورد بررسی قرار می‌گیرند. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز