درخواست اوباما برای انجام اصلاحات در سیستم قضایی آمریکا

۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۱۹:۵۷:۲۳
کد خبر: ۱۰۰۹۹۱۷
درخواست اوباما برای انجام اصلاحات در سیستم قضایی آمریکا
باراک اوباما در ادامه اعتراضات خود به قتل رنگین پوست آمریکایی خواستار انجام اصلاحات در سیستم دادرسی کیفری در ایالت متحده شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از روزنامه واشنگتن پست، رییس جمهوری سابق آمریکا روز دوشنبه خطاب به معترضان قتل جورج فلوید گفت: تلاش‌های خود را بر انتخابات ایالتی و محلی متمرکز کنند و مقامات را در این سطوح تحت فشار قرار دهند تا اصلاحات خاص در سیستم دادرسی کیفری انجام دهند. 

اوباما افزود: اگر به همین روال پیش بریم، می‌توانیم عصبانیت قابل توجیه خود را به اقدامی صلح آمیز، پایدار و مؤثر منتقل کنیم، سپس این لحظه می‌تواند یک نقطه عطف واقعی در تلاش‌های طولانی ملت ما برای زندگی در بالاترین آرمانها باشد. 

به دنبال ادامه اعتراضات در اطراف کاخ سفید، اوباما گفت: کسانی که به دنبال تغییر هستند باید در برابر رییس جمهور و سایر مقامات فدرال که نفش فاسدانه نژادپرستی در جامعه را به رسمیت شناخته‌اند، ایستادگی کنند. 

وی در ادامه استدلال کرد که در کنار رییس جمهوری، مقامات منتخب که بیشترین اهمیت را در اصلاح ادارات پلیس و سیستم عدالت کیفری دارند در سطح ایالتی و محلی فعالیت می‌کنند. 

رییس جمهوری سابق آمریکا متذکر شد: این شهرداران و مدیران ایالتی هستند که بیشتر روسای پلیس را منصوب می‌کنند و در مورد توافق نامه‌های جمعی با اتحادیه‌های پلیس مذاکره می‌کنند. 

به گفته اوباما، این وکلای دادگستری و ایالتی هستند که در مورد تحقیقات تصمیم می‌گیرند و درنهایت کسانی را که در تخلفات پلیس دست داشته‌اند متهم کنند. 

یک افسر پلیس آمریکایی به نام «درک شووین» چند روز پیش، پس از بازداشت «جورج فلوید» جوان رنگین پوست آمریکایی، زانو بر گردن وی نهاد و فشار را بر او تا حدی بالا برد که راه نفس کشیدن را بر او بست.  

فلوید پس از انتقال به بیمارستان درگذشت؛ اما این رفتار نژادپرستانه از دیدگان مردم و شبکه‌های اجتماعی پوشیده نماند تا این وحشیگیری را همه جهانیان شاهد باشند و فریاد اعتراض‌ها علاوه بر آمریکا به کشورهای دیگر نیز کشیده شود.  

در آمریکا، در ششمین روز اعتراض‌ها، مردم ایالت‌های مختلف به خیابان‌ها ریختند و با برخورد خشونت بار پلیس و شلیک گاز اشک آور از سوی آن‌ها مواجه شدند.  

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز