نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری:

نظرات امام هر کدام را که به درد خودمان و جناحمان بخورد، مطرح می‌کنیم/ آیا در صدا و سیما از برخی سخنان مهم امام که درباره مردم‌محوری است، سخنی هست؟

۱۳۹۹/۰۳/۱۴ - ۰۰:۱۹:۰۷
کد خبر: ۱۰۱۰۱۳۷
نظرات امام هر کدام را که به درد خودمان و جناحمان بخورد، مطرح می‌کنیم/ آیا در صدا و سیما از برخی سخنان مهم امام که درباره مردم‌محوری است، سخنی هست؟
نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری می‌گوید: جایی امام به مسئولین تشر زده که هشدار می‌دهد، مبادا روزی پیش بیاید که مردم علیه شما قیام کنند و روزی که علیه شما قیام کنند آن روز یوم‌الله است.

آیت‌الله «هاشم هاشم‌زاده هریسی»، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، درباره ضرورت احیای اندیشه‌های امام خمینی(ره) به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: احیای تفکرات امام و نگهداری و حفاظت از آن یک وظیفه‌ی الهی است. این امر برای کسانی‌که ادعا دارند از دوستداران امام هستند و مخصوصا مسئولین نظام یک وظیفه‌ی شرعی، الهی و ملی است. 

متاسفانه بسیاری از تفکرات امام در صحیفه‌ی ۲۲ جلدی ایشان گرد و غبار می‌خورد

او با بیان اینکه ریشه‌ی نظام و انقلاب ما تفکرات امام است، اگر از ریشه‌ها جدا شویم نظام ما به سوی ناکجاآباد حرکت خواهد کرد و از مسیرش منحرف می‌شود، اظهار کرد: نظرات امام فقط چیزهایی نیست که امروزه گفته می‌شود و به آنها استناد می‌شود امروز هر جناحی برای اینکه نظرات خودش را تثبیت کند، به گفته‌های امام استناد می‌کند. گفته‌های امام تنها این موارد نیست، موارد فراوانی وجود دارد. متاسفانه بسیاری از تفکرات امام در صحیفه‌ی ۲۲ جلدی ایشان گرد و غبار می‌خورد. ما از نظرات امام گزینشی استفاده می‌کنیم. هر کدام به درد خودمان و جناحمان بخورد، آن را مطرح می‌کنیم، نه تنها افراد بلکه در رسانه‌های عمومی نیز چنین روندی دیده می‌شود.

مسیر و سیاست ما با مسیر و سیاست‌های اولیه تفاوت دارد

آیت‌الله هاشم زاده هریسی افزود: آیا در صدا و سیما از برخی سخنان مهم امام که درباره مردم‌محوری است، سخنی هست؟ اما در رابطه با مسائل سیاسی، بین‌المللی و... سخنان امام ذکر می‌شود چرا که هر کسی می‌خواهد نظر خود را با سخنان امام مستند کند. اظهارات امام که مشتمل بر اخلاقیات، فریاد مردم، فرمان‌های هشت ماده‌ای، فرمان‌های شش ماده‌ای است فراموش شده است. فکر می‌کنم که مسیر و سیاست ما با مسیر و سیاست‌های اولیه تفاوت دارد. باید به حضرت امام برگردیم.

برای امام تعریف کردن از او و مراسم گرفتن و نگرفتن تفاوتی ندارد

این عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه تفکرات امام فراتر از جناح‌ها و گروه‌های سیاسی است، عنوان کرد: برگزاری مراسم فقط برای این نیست که نام امام فراموش نشود، بلکه باید تفکرات امام احیا شود. برای امام تعریف کردن از او و مراسم گرفتن و نگرفتن تفاوتی ندارد ما باید افکار و اهداف امام را زنده کنیم، ما از اهداف امام دور افتاده‌ایم.

چرا از اسم امام استفاده می‌شود اما تفکرات‌شان فراموش شده؟

او ادامه داد: کسی که ادعا کند حق امام را ادا کرده، ادعای او درست نیست. ادای حق امام به پا خاستن در زمان ذکر نام او و سخنرانی  نیست. باید گفت چرا اهداف امام فراموش شده، چرا از اسم ایشان استفاده می‌شود اما تفکرات‌شان فراموش شده است؟

بازگشت به امام از ضروریات امروز است

آیت‌الله هاشم زاده هریسی درباره اعتراضات مردم در تفکر امام خمینی بیان کرد: تا جایی امام به مسئولین تشر زده که هشدار می‌دهد، مبادا روزی پیش بیاید که مردم علیه شما قیام کنند و روزی که علیه شما قیام کنند آن روز یوم‌الله است. آیا کسی این حرف را امروز می‌گوید؟ در تفکر امام اعتراض به ظلم، فساد و هر بدی اعتراضی الهی است و آن روز، یوم‌الله است. این حرف من نیست حرف امام است. در رابطه با کلام امام از نقطه صفر باید شروع و بازخوانی کنند. برای این امر افرادی را باید تعیین کنند که سیاسی و جناحی نباشند. بازگشت به امام از ضروریات امروز است. 3

نظر شما