حمایت ۶۴ درصدی مردم آمریکا از معترضان به نژادپرستی

۱۳۹۹/۰۳/۱۴ - ۰۹:۳۵:۰۲
کد خبر: ۱۰۱۰۵۰۸
حمایت ۶۴ درصدی مردم آمریکا از معترضان به نژادپرستی
در حالیکه اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا در واکنش به قتل جرج فلوید به دست یک افسر سفیدپوست آمریکایی وارد هشتمین روز خود شده، تازه‌ترین نظرسنجی‌ها از حمایت ۶۴ درصدی مردم آمریکا از معترضان خبر می‌دهد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری فرانس ۲۴، امروز (چهارشنبه) در گزارشی با عنوان «نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد بیشتر آمریکایی‌ها حامی معترضان علیه نژادپرستی هستند» اعلام کرد: برای هشتمین شب پیاپی ده‌ها هزار نفر از مردم آمریکا در خیابان‌های شهرهای بزرگ آمریکا در واکنش به قتل جورج فلوید مرد غیرمسلح سیاهپوستی که بدست افسر سفیدپوست مینیاپولیس به قتل رسید، به خیابان‌ها آمدند.  

تظاهرات ها در نیویورک، فیلادلفیا، آتلانتا، لس آنجلس و همچنین واشنگتن دی سی انجام شد، جایی در نزدیکی پارکی که معترضان روز دوشنبه از آنجا بیرون شدند تا مسیری برای دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا ایجاد شود که بتواند از کاخ سفید به سمت کلیسای تاریخی رفته و در آنجا در حالیکه کتاب انجیل در دستش بود عکسی یادگاری و نمادین بیندازد.  

در این میان، در بسیاری از ایالات آمریکا از جمله در نیویورک در واکنش به اعتراضات روزهای اخیر،  از دیروز (سه شنبه) تا یکشنبه آینده از ساعت ۸ شب تا ۵ صبح مقررات منع آمد و شد (حکومت نظامی) برقرار شده است.

براساس نظرسنجی رویترز- ایپسوس که روز سه شنبه منتشر شد، اکثر آمریکایی‌ها با این اعتراضات همدردی می‌کنند. در این نظرسنجی که روز دوشنبه و سه شنبه انجام شد، مشخص گردید که ۶۴ درصد از بزرگسالان آمریکایی "با افرادی که هم اکنون در حال اعتراض هستند"، همدردی کرده و تنها ۲۷ مخالف بوده و ۹ درصد باقیمانده هم مطمئن نبودند.  

بیش از ۵۵ درصد آمریکایی‌ها نیز گفتند که با برخورد ترامپ با اعتراضات مخالف هستند که از این میان ۴۰ درصد به شدت مخالف عملکرد ترامپ در واکنش به اعتراضات بودند و تنها یک سوم نحوه مدیریت ترامپ را تایید کرده بودند.  

فرمانده گارد ملی ایالات متحده هم درباره درباره برخورد با معترضان ضدنژادپرستی اعلام کرده که از دیروز (سه‌شنبه) ۱۸ هزار عضو گارد ملی این کشور در ۲۹ ایالت به پلیس محلی در اجرای قانون کمک کرده‌اند.  

به دنبال قتل نژادپرستانه "جرج فلوید" شهروند سیاهپوست آمریکایی توسط "درک شویین" افسر پلیس سفیدپوست مینیاپولیس در تاریخ ۲۵ ماه می‌ (۵ خرداد) موجی از اعتراضات ابتدا ایالت مینه سوتا و سپس تمامی آمریکا را فرا گرفته است.  

به دنبال اعتراضات سراسری در آمریکا، ترامپ تهدید کرده که از ارتش برای مقابله با خشونت‌ها استفاده می‌کند. او در بخشی از سخنان خود در این خصوص، فرمانداران و مقامات ایالتی را به دلیل نحوه پاسخگویی شان به اعتراضات اخیر به باد تمسخر گرفت.  

بنابر اعلام منابع رسمی، به دنبال اعتراضات هشت روزه در آمریکا تاکنون هشت نفر دیگر از شهروندان این کشور توسط پلیس و نیروهای امنیتی این کشور کشته شده اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز