روسیه خواستار توقف فوری رفتار بی‌رحمانه پلیس آمریکا علیه خبرنگاران شد

۱۳۹۹/۰۳/۱۴ - ۱۰:۴۳:۴۱
کد خبر: ۱۰۱۰۵۴۷
روسیه خواستار توقف فوری رفتار بی‌رحمانه پلیس آمریکا علیه خبرنگاران شد
وزارت امور خارجه روسیه در پی زخمی شدن یکی از خبرنگاران روس در مقابل کاخ سفید، خواستار توقف وحشیگیری پلیس آمریکا علیه خبرنگاران شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، خبرگزاری  تاس در مطلبی با عنوان «مسکو خواستار توقف وحشیگری پلیس آمریکا علیه خبرنگاران شد» افزود: مسکو ضمن ابراز خشم از زخمی شدن «نیکول راسل» خبرنگار روسی خبرگزاری اسپوتینک که در حین پوشش اعتراضات مقابل کاخ سفید زخمی شده است، این اقدام آمریکا را غیر دوستانه عنوان کرد. 

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای از مقامات آمریکایی خواست بلافاصله اقدامات لازم را برای جلوگیری از وحشیگری پلیس علیه فعالان رسانه‌ای انجام دهد. 

وزارت امور خارجه این کشور خاطر نشان کرد: ما می‌خواهیم که مقامات آمریکا به سرعت تدابیر لازم را اتخاذ کنند تا از وضعیتی که خبرنگاران را در معرض سوءاستفاده پلیس قرار داده، جلوگیری شود. در بیانیه وزارت امور خارجه این کشور که روز سه شنبه منتشر شد، آمده است: ما با ابراز نگرانی اظهار می‌داریم که وضعیت حقوق رسانه‌ها در ایالات متحده روز به روز بدتر می‌شود. 

 «مارگاریتا سیمونیان» سردبیر سرویس خبری بین المللی اسپوتنیک نیز روز گذشته از احتمال شکایت از آمریکا به دلیل زخمی شدن خبرنگار روس خبر داده بود. سردبیر سرویس خبری روسی اسپوتینک در آمریکا روز سه شنبه گفت که نیکول راسل خبرنگار این سرویس خبری بین المللی هنگام پوشش اعتراضات ضدنژادپرستی در مقابل کاخ سفید، زخمی شده است.  

سیمونیان در پاسخ به این سوال که آیا اسپوتینک به دنبال راه چاره‌ای برای این وضعیت است، گفت: ما با وکلا صحبت خواهیم کرد. هرچند دادگاه آمریکا هم بیش از پلیس این کشور قابل اعتماد نیست. 

در پی قتل جورج فلوید، مرد غیرمسلح سیاهپوستی که بدست درک شووین افسر پلیس سفید پوست در تاریخ ۲۵ می‌ (۵ خرداد) به قتل رسید، اعتراضات ضدنژادپرستی ابتدا در مینیاپولیس مرکز ایالت مینه سوتا و سپس در سراسر آمریکا آغاز شد. دونالد ترامپ در واکنش به این اعتراضات، معترضان را اوباش خوانده و تهدید به استفاده از ارتش برای ساکت کردن ناآرامی‌ها کرده است. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز