سیدحسن خمینی:

آنچه ایران و آفریقای جنوبی را پیوند داده، اهداف مشترک انقلاب برای آزادی است

۱۳۹۹/۰۳/۱۴ - ۲۰:۴۶:۵۴
کد خبر: ۱۰۱۰۷۲۷
آنچه ایران و آفریقای جنوبی را پیوند داده، اهداف مشترک انقلاب برای آزادی است
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی با اشاره به برخی اهداف مشترک انقلاب اسلامی ایران و مردم آفریقای جنوبی گفت: مردم ایران به رهبری امام خمینی انقلاب کردند که از اسارت رژیم شاهنشاهی نجات پیدا کنند و مردم آفریقای جنوبی نیز به رهبری نلسون ماندلا قیام کردند تا از دست نظام نژادپرست آپارتاید رهایی یابند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، یادگار امام راحل چهارشنبه شب در وبینار «امام خمینی، نلسون ماندلا، رهبران بزرگ برای همه اعصار» که از شبکه های اجتماعی به صورت زنده پخش می‌شد، گفت: برای مردم ایران، نام کشور آفریقای جنوبی با نام نلسون ماندلا عجین شده است.

وی با بیان اینکه "برای من افتخار بزرگی بود که در سال ۱۹۹۹ دیدار صمیمانه‌ای با نلسون ماندلا داشته باشم"، اظهار کرد: آنچه امروز ما و آفریقای جنوبی را به یکدیگر پیوند داده اهداف مشترک انقلاب دو کشور برای آزادی است. مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) قیام کردند تا از اسارت رژیم شاهنشاهی نجات پیدا کنند و مردم آفریقای جنوبی نیز قیام کردند تا از دست رژیم نژادپرست آپارتاید رهایی یابند و با وجود فشارها، این دو انقلاب توانست به وقوع بپیوندد.

سیدحسن خمینی با بیان اینکه "روابط دو کشور ایران و آفریقای جنوبی از زمان فروپاشی رژیم آپارتاید در این کشور روزهای پرباری داشته است"، افزود: هنگام پیروزی انقلاب اسلامی، ایران روابط خود را با رژیم آپارتاید که در آفریقای جنوبی حاکم بود قطع کرد و از مبارزات مردم این کشور در راه آزادی و رهایی از این نظام نژادپرست دفاع کرد و همواره نلسون ماندلا در اظهارات خود به حمایت مردم ایران از انقلاب مردم آفریقای جنوبی اشاره می‌کردند.

وی در ادامه یادآور شد: بعد از رهایی مردم آفریقای جنوبی از دست نظام آپارتاید، روابط دو کشور با وجود فشارهای قدرت‌های بزرگ، به صورت شجاعانه و قاطعانه ادامه پیدا کرد.

یادگار امام در پایان صحبت‌های خود با گرامیداشت یاد امام خمینی (ره) و همچنین نلسون ماندلا گفت: امیدوارم خداوند حافظ و نگهدار دو ملت ایران و آفریقای جنوبی باشد.

 

نظر شما