عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق:

با گفت و گوی آمریکا و عراق مخالفیم

۱۳۹۹/۰۳/۱۵ - ۰۹:۵۸:۲۲
کد خبر: ۱۰۱۰۷۹۲
با گفت و گوی آمریکا و عراق مخالفیم
عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق با اشاره به آغاز گفت‌وگوهای راهبردی میان بغداد و واشنگتن تاکید کرد: پارلمان با هر گونه مذاکره میان دو طرف که موجب تقویت حضور آمریکا در عراق شود،‌ مخالفت خواهد کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «کریم المحمداوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق روز چهارشنبه در مصاحبه با پایگاه خبری «المعلومه» به گفت‌وگوی قریب‌الوقوع میان آمریکا و دولت عراق درخصوص بازنگری درباره توافق راهبردی میان دو طرف پرداخت.

وی گفت: مذاکرات میان واشنگتن و بغداد که از نیمه ماه جاری آغاز خواهد شد، اگر به بحث خروج نیروهای آمریکایی از کشور نپردازد،‌ اهداف واقعی عراق را محقق نخواهد کرد. 

المحمداوی تاکید کرد: پارلمان با هر گونه مذاکره میان بغداد و واشنگتن که موجب تقویت حضور آمریکا در خاک عراق شود،‌ مخالفت خواهد کرد.

این مقام عراقی تصریح کرد: دولت باید به مصوبه پارلمان سابق در خصوص اخراج نیروهای خارجی و در راس آن نیروهای آمریکایی از کشور متعهد باشد.

وی ادامه داد: ایالت متحده آمریکا تلاش می‌کند در عراق بماند و برای همین منظور سعی دارد از گزینه فشار و برگه بازگشت داعش به عراق استفاده کند. اما دولت باید راه را بر روی این تلاش‌ها ببندد.

 

نظر شما
پرونده ویژه