ادعای مقام پیشین جاسوسی انگلیس علیه چین

۱۳۹۹/۰۳/۱۵ - ۱۶:۰۰:۳۹
کد خبر: ۱۰۱۰۸۷۲
ادعای مقام پیشین جاسوسی انگلیس علیه چین
رییس پیشین سرویس جاسوسی برون مرزی انگلیس (ام‌.آی.۶) در اظهارنظری همسو با مقام‌های آمریکایی، مدعی شد که ویروس کرونا (کووید-۱۹) از آزمایشگاهی در چین خارج شده است

.به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «ریچارد دیرلاو» که در سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۴ میلادی ریاست ام‌آی۶ را برعهده داشت در گفت وگو با نشریه دیلی تلگراف اظهار کرد، گزارش علمی تازه‌ای را مشاهده کرده مبنی بر اینکه ویروس کرونا از داخل چین مهندسی شده است. 

او بر پایه گزارش یاد شده مدعی شد، ویروس کرونا نتیجه دست‌کاری‌ ژنتیکی است و به طور طبیعی به‌وجود نیامده است. دیرلاو همچنین ادعا کرد که این ویروس در حین تحقیقات دانشمندان چینی روی خفاش از داخل آزمایشگاه خارج شده است.

رییس پیشین سرویس جاسوسی برون مرزی انگلیس با بیان این ادعا، پکن را مسئول خسارت‌های ناشی از شیوع کرونا در سطح جهان توصیف کرد و پرسید: اگر چین مسئولیت این بحران را بپذیرد آیا خسارت‌های آن را جبران خواهد کرد؟ 

وی در حالی این مطلب را بیان کرد که بیشتر دانشمندان معتقدند ویروس کرونا از حیوانات به انسان منتقل شده است.

همچنین دیوید رابرتسون استاد دانشگاه گلاسکو چندی پیش در کمیته علمی و فناوری مجلس اعیان انگلیس تصریح کرد که هیچ مدرکی درباره دست‌ساز بودن ویروس کرونا وجود ندارد. وی افزود: به نظر من، ما به این درجه از علم نرسیده‌ایم که چنین ویروسی را تولید کنید. این ویروس بسیار منحصر به فرد است.

این استاد دانشگاه گلاسکو همچنین متذکر شد: همه ما می‌توانیم از تئوری توطئه هیجان زده شویم اما باید مدارک مستدلی را برای اثبات ادعای خود ارائه کنیم.

پیشتر سفیر آمریکا در انگلیس نیز گفته بود که پنهان‌کاری و دروغگویی چین باعث شد کووید-۱۹ به یک تهدید جهانی تبدیل شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز