کاخ کرملین:

پوتین برنامه ای برای گفت و گو با ترامپ و سران سعودی ندارد

۱۳۹۹/۰۳/۱۵ - ۱۸:۲۴:۴۹
کد خبر: ۱۰۱۰۹۱۸
پوتین برنامه ای برای گفت و گو با ترامپ و سران سعودی ندارد
سخنگوی کرملین اعلام کرد، رئیس‌جمهور روسیه برنامه‌ای برای گفت‌وگو با رئیس‌جمهور آمریکا یا سران سعودی در آستانه نشست «اوپک پلاس» ندارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز (پنجشنبه) در جمع خبرنگاران اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه برنامه‌ای برای گفت‌وگوی تلفنی با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و مقام‌های سعودی طی روزهای آینده ندارد.

خبرگزاری روسی «تاس» در این خصوص گزارش کرد، سخنگوی کرملین در پاسخ به سؤالی در خصوص احتمال هرگونه تماس و ارتباط پوتین با ترامپ یا سران سعودی در استانه نشست «اوپک پلاس»، گفت: «خیر، رئیس‌جمهور چنین برنامه‌ای برای روزهای آینده ندارد».

پسکوف در ادامه تصریح کرد که «الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه «ارتباطات با مقام‌های دیگر کشورها را حفظ خواهد کرد. او در حال گفت‌وگو با مقام‌های کشورهای دیگر است و ما ثبات در بازارهای بین‌المللی منابع انرژی را رعایت می‌کنیم».

سخنگوی کرملین حاضر به پیش‌بینی برآیند نشست آتی اوپک پلاس نشد و گفت که گزارش در این زمینه برعهده وزیر انرژی روسیه است.

بلومبرگ گزارش کرد که نشست وزرای اوپک پلاس احتمالاً از ۹ و ۱۰ ژوئن (۲۰ و ۲۱ خرداد ماه) به زمان دیگری در اواسط ژوئن موکول خواهد شد. این اولین بار نیست که موضوع تعویق نشست اوپک پلاس مورد بحث قرار می‌گیرد.

 

نظر شما