یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

نمایندگان باید قوانینی بنویسند که قابل اجرا باشد/ نمایندگان، مشی خاصی برای اداره کشور ندارند

۱۳۹۹/۰۳/۱۸ - ۱۱:۲۲:۳۶
کد خبر: ۱۰۱۱۵۹۴
نمایندگان باید قوانینی بنویسند که قابل اجرا باشد/ نمایندگان، مشی خاصی برای اداره کشور ندارند
فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: کاری که نمایندگان می‌توانند انجام دهند این است که قوانین مناسبی را برای کشور تصویب کنند، قوانین که قابل اجرا باشند. نه اینکه قوانین مختلفی برای مملکت بنویسند و هیچ کدام از آن قوانین نیز قابل اجرا نباشند.

«مصطفی هاشمی‌طبا»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سال 96، درباره لزوم دوری کردن نمایندگان از شعارزدگی و رقابت‌های سیاسی به خبرنگار سیاسی برنا گفت: در مجموع مجلس نمی‌تواند کار خاصی انجام دهد به این دلیل که منش خاصی برای اداره کشور ندارند. در واقع کاری که نمایندگان می‌توانند انجام دهند این است که قوانین مناسبی را برای کشور تصویب کنند، قوانین که قابل اجرا باشند. نه اینکه قوانین مختلفی برای مملکت بنویسند و هیچ کدام از آن قوانین نیز قابل اجرا نباشند.

او افزود: از این رو وقتی نمایندگان نتوانند قوانین قابل اجرایی تصویب کنند طبیعتا بحث شعارزدگی را دنبال می‌کنند و مسائل سیاسی نیز به شعار می‌انجامد. در مجموع ریشه اصلی شعارزدگی این است که نمایندگان، مش خاصی برای اداره کشور ندارند. 

هاشمی‌طبا ادامه داد: پایه و کار مجلس این است که بتواند قوانین قابل اجرا در جهت بهبود وضعیت معیشت تصویب کند. این امر امکان پذیر نیست چون از نظر اجتماعی و اقتصادی، تفکرات مختلفی در هر فرد وجود دارد یعنی هر فردی دارای تفکر خاصی است و این تفکر مشخص و آزموده شده نیست بلکه همه چیز را با هم دوست دارند که در نهایت تبدیل به شعار می‌شود و هر کدام حرفی می‌زنند و نتیجه‌ای که حاصل می‌شود که نه قابل اجراست و نه راهی، برای حل مسائل در آن وجود دارد. 

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: درست است که مجلس، قوه مجریه نیست اما نمایندگان باید دارای بینش اجرایی باشند تا طرح‌هایشان عملیاتی شود، زیرا تفکرات مختلفی در مجلس وجود دارد و افراد هم در درونشان متفاوت هستند و هم دارای خواسته‌های متفاوتی هستند. بنابراین این افراد متفاوت از اینکه به نتیجه مشخصی برسند عاجز می‌مانند در نتیجه همه خواست‌هایشان در شعارهایشان، بروز می‌کند. 2/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز