تسلیت سخنگوی انصارالله به مناسبت درگذشت دبیرکل سابق جنبش جهاد اسلامی فلسطین

۱۳۹۹/۰۳/۱۸ - ۲۰:۰۳:۵۸
کد خبر: ۱۰۱۲۲۸۰
تسلیت سخنگوی انصارالله به مناسبت درگذشت دبیرکل سابق جنبش جهاد اسلامی فلسطین
"محمد عبدالسلام" سخنگوی جنبش انصارالله یمن شامگاه یکشنبه در پیامی با تسلیت درگذشت دبیرکل سابق جنبش جهاد اسلامی گفت که ایشان تمام عمر خود را وقف ایجاد و توسعه استعدادها و تواناییها برای موضوع اول و محوری جهان اسلام کرد که آرمان مردم فلسطین است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، عبدالسلام در بیانیه‌ای که در کانال تلگرامی‌اش قرار داده است، افزود: مرحوم الشلّح مواضعی صریح و شفاف در خصوص محور مقاومت داشت که از او یک رهبر بزرگ و خردمند ساخته بود بطوری که وی دوشادوش مجاهدان جنبش جهاد اسلامی فعالیت می‌کرد.

سخنگوی جنبش انصارالله یمن در این پیام اعلام کرد که درگذشت الشلح که عمر پربرکت خود را وقف مقابله با رژیم صهیونیستی کرده است، به فرماندهان جهاد اسلامی، به ملت شریف فلسطین، تمام جنبش‌های مقاومت، خانواده  و بستگان محترم آن مرحوم تسلیت گفت.

عبدالسلام بار دیگر بر حمایت انصارالله از گروه‌های مقاومت فلسطینی تأکید کرد و گفت که ما به این مسأله اعتقاد راسخ داریم که بیت‌المقدس و فلسطین قطب‌نمایی است که مواضع و رویکرد کشورها و رهبران [کشورهای مسلمان] را مشخص می‌کند.

شبکه خبری المنار امروز یکشنبه از درگذشت شلح در پی درگیری طولانی با بیماری خبر داد. جزئیات بیشتری در این باره گزارش نشده است.

شَلَح استاد اقتصاد دانشگاه غزه از پایه‌گذاران جنبش جهاد اسلامی فلسطین بود که دبیر کلی آن را از سال ۱۹۹۵ میلادی(۱۳۷۴ ) بر عهده داشت.

وی، بعد از شهادت فتحی شقاقی رهبر و پایه‌گذار این جنبش، دبیرکلی آن را بر عهده گرفت. وی به دلیل نقش موثر در حمایت از فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی تحت تعقیب دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف. بی. آی) قرار داشت.

شلح همچنین در سال های ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۵ ( ۷۲-۷۴) استاد دانشگاه فلوریدای جنوبی در رشته بررسی های خاورمیانه بود. وی به زبان انگلیسی و عبری کاملا مسلط و پدر دو دختر و دو پسر بود.

نظر شما