پیکر دبیرکل سابق جهاد اسلامی در گورستان شهدای یرموک دمشق به خاک سپرده شد

۱۳۹۹/۰۳/۱۸ - ۲۱:۰۳:۲۲
کد خبر: ۱۰۱۲۲۹۱
پیکر دبیرکل سابق جهاد اسلامی در گورستان شهدای یرموک دمشق به خاک سپرده شد
پیکر "رمضان عبدالله شّلح" دبیرکل پیشین جنبش جهاد اسلامی فلسطین شامگاه یکشنبه در گورستان شهدای یرموک در دمشق سوریه به خاک سپرده شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از تارنمای اینترنتی شبکه خبری "فلسطین الیوم"، جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که پیکر شلح در کنار شهید "فتحی شقافی" بنیانگذار این جنبش به خاک سپرده شد.

پیکر دبیرکل پیشین جنبش جهاد اسلامی فلسطین پیش از این به مسجد "الاکرم" دمشق رسید تا نماز میت بر آن خوانده شود.

این درحالی است که پیکر شلح قرار بود در نهایت به نوار غزه منتقل شود.

خالد البطش از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای از دولت مصر به دلیل موافقت با انتقال پیکر الشلح به غزه و نیز از "اسماعیل هنیه" رییس دفتر سیاسی حماس به خاطر تلاش در این راستا و تماس با مقام‌های مصری جهت موافقت با این موضوع قدردانی کرد.

محمود الزهار عضو دفتر سیاسی جنبش حماس نیز در این باره گفت که شلح یک مرد وطن‌پرستی بود که دارای یک چشم‌انداز روشن مبنی بر نابودی رژیم صهیونیستی بود.

"زیاد النخاله" دبیرکل کنونی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در مراسم تشییع پیکر "شلح" افزود که وی نماد مقاومت و جهاد در فلسطین و منطقه بود.

شبکه خبری المنار امروز یکشنبه از درگذشت الشلح در پی درگیری طولانی با بیماری خبر داد. 

الشَلَح استاد اقتصاد دانشگاه غزه از پایه‌گذاران جنبش جهاد اسلامی فلسطین بود که دبیرکلی آن را از سال ۱۹۹۵ میلادی(۱۳۷۴ ) بر عهده داشت.

وی، پس از شهادت فتحی شقاقی رهبر و پایه‌گذار این جنبش، دبیرکلی آن را بر عهده گرفت. وی به دلیل نقش موثر در حمایت از فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی تحت تعقیب دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف. بی. آی) قرار داشت.

الشلح همچنین در سال‌های ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۵ ( ۷۲-۷۴) استاد دانشگاه فلوریدای جنوبی در رشته بررسی‌های خاورمیانه بود. وی به زبان انگلیسی و عبری کاملا مسلط و پدر دو دختر و دو پسر بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز