آمریکا رتبه نخست کشتار مردم

۱۳۹۹/۰۳/۱۹ - ۱۱:۵۱:۴۸
کد خبر: ۱۰۱۲۵۲۲
آمریکا رتبه نخست کشتار مردم
شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد: مقایسه آماری نشان می‌دهد که پلیس آمریکا به طور معمول بیش از هر کشور توسعه یافته دیگر ی، شهروندانش را هدف گلوله قرارداده و آنها را بازداشت و زندانی کرده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، این رسانه افزود: اعتراض ها در آمریکا به کشته شدن جورج فلوید شهروند سیاه پوست به دست پلیس سفیدپوست خیابان های این کشور و سراسر جهان را در برگرفته است و فعالان در بسیاری از خیابان های پایتخت کشورها در همبستگی با این اعتراض ها به خیابان ها آمده اند.

به نوشته این شبکه خبری، فلوید تنها یکی از پرشمار شهروندان آمریکایی بود که هر ساله به دست افسران پلیس آمریکا کشته می شود اما این اتفاق در دیگر کشورهای در حال توسعه نادر است.

این رسانه فهرستی از کشورهای پیشرفته گروه هفت و کشورهای پیشرفته از لحاظ اقتصادی را ارائه داده است که این کشورها از نظر ثروت، سطح آزادی ها و شاخص دموکراسی در یک ردیف قرار دارند.

اما در مقایسه این کشورها از نظر رفتار پلیس و عدالت کیفری، برخورد با آمریکایی های سیاه پوست بسیار نامتناسب و غیرعادلانه است.

این رسانه افزود: آمار و جمعیت کشته شدگان و زندانیان به طور یکسان در کشورهای توسعه یافته جهان در دسترس نیست بنابراین دشوار می توان مقایسه را انجام داد. برای مثال دشوار می توان فهمید که چه تعداد از شهروندان به طور دقیق هرساله به دست افسران پلیس آمریکایی کشته می شوند.

بنابراین فقط براساس آمار علنی و آشکار می توان این مقایسه را انجام داد که تصویر ناخوشایندی را ارائه می دهد.

بررسی رسانه ای اداره امار قضایی آمریکا نشان می دهد که در یک بازه ۱۰ ماهه بین ژوئن ۲۰۱۵ تا مارس ۲۰۱۶ میلادی(تیر۱۳۹۴ تا فروردین ۱۳۹۵) به طور متوسط هر ماه ۱۳۵ نفر مرگ  در بازداشتگاه در آمریکا به ثبت رسیده است که به معنای کشته شدن بیش از ۴ نفر در  هر روز است.  

در مقایسه، براساس نهاد ناظر برعملکرد پلیس در انگلیس تنها ۱۳ نفر در بریتانیا به دنبال بازداشت پلیس، در کوتاه ترین زمان ممکن  در این کشور کشته شده اند. در استرالیا بین سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ میلادی ۲۱ نفر در بازداشتگاه پلیس یا در نتیجه عملیات مربوط به بازداشتگاه های جان باخته اند.

درباره تیراندازی به سمت مردم، پلیس آمریکا در مقایسه با نیروهای پلیس در دیگر کشورهای توسعه یافته ید طولانی تری دارد.

اداره پلیس فدرال آمریکا ۴۰۷ مورد شلیک به مردم را در نتیجه «قتل موجه» به دست افسران پلیس در سال ۲۰۱۸ ثبت کرد که در مقایسه با سال های قبل از آن کاهش نشان می داد اما قتل های قابل توجیه شامل  کشتارها به دست پلیس آمریکا نمی شود و آمار سازمان ها و گروه های مدافع حقوق بشر آمار بالاتری را نشان می دهد. براساس گزارش روزنامه واشنگتن پست، در سال ۲۰۱۹ میلادی ۱۰۰۴ نفر هدف گلوله مرگبار پلیس قرار گرفتند و این در حالیست که آمار گروه ارزیابی خشونت پلیس آمریکا این رقم را ۱۰۹۹ نفر اعلام کرده است.

در بین کشورهای گروه هفت، آمار کانادا به آمریکا نزدیک تر است. آمار رسمی تنها زمانی تهیه می شود که یک افسر پلیس رسما متهم می شود اما تحلیل شبکه س بی اس کانادا که گروه رسانه ای ائتلافی با سی ان ان آمریکا است نشان می دهد که بین سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۷ میلادی پلیس کانادا ۴۶۱ مورد برخورد خشونت آمیز منجر به مرگ داشته است.

بعلاوه، احتمال بیشتری وجود دارد که آمریکایی ها در مقایسه با شهروندان دیگر کشورهای پیشرفته بازداشت یا زندانی شوند.

درمجموع سال ۲۰۱۸ میلادی در آمریکا ۱۰ میلیون و ۳۱۰ هزار ۹۶۰ مورد بازداشت انجام شده که به معنای بازداشت یک شهروند از هر ۳۶ شهروند آمریکایی است. این آمار سطح بازداشت شهروندان در آمریکا را در مقایسه با بریتانیا، استرالیا و دیگر کشورهای پیشرفته بسیار بالا نشان می دهد.

اما در خصوص افرادی که بیشتر در معرض بازداشت پلیس قرار دارند، آمریکایی های سیاه پوست بیشتر ممکن است در معرض حملات خشونت آمیز پلیس قرار بگیرند؛ موضوعی که انتقاد اصلی معترضان در آمریکای امروز را تشکیل می دهد.

مقامات پلیس بیشتر احتمال دارد که علیه آمریکایی های سیاه پوست از قوه قهریه استفاده کنند و براساس تحقیقات مجله بهداشت آمریکا، افراد سیاه پوست سه برابر سفیدپوستان در معرض کشتار با مقایسه پلیس هستند.

براساس گزارش سازمان مطالعات زندان ها موسوم به «ورلد پریزن بریف» مستقر در لندن که آمار زندانیان در جهان در هر سال را نشان می دهد، آمریکا بزرگترین جمعیت زندانیان را در جهان دارد.

 براساس گزارش اندیشکده «ابتکارعمل سیاست زندان ها» اگر هر ایالت آمریکا یک کشور در نظر گرفته شود ۳۱ کشور بالاترین رقم زندانیان را در جهان خواهد داشت. میزان حبس در ایالت های اوکلاهاما، لوئیزیانا و می سی سی پی بیش از ۱۰۰۰ نفر است که نشان می دهد در سال ۲۰۱۸ بیش از یک نفر در هر ۱۰۰ نفر در زندان های این ایالت ها  بسر برده اند. در مقایسه بالاترین میزان حبس در خارج از آمریکا در السالوادور بوده است که از هر ۱۰۰ هزار نفر ۶۱۴ نفر بر اساس گزارش «ابتکار عمل سیاست زندان ها» زندانی بوده اند.

سیاه پوستان آمریکا یک سوم جمعیت زندان های این کشور را تشکیل می دهند هر چند که حدود یک هشتم جمعیت این کشور را تشکیل می دهند.

بریتانیا و کانادا نیز از مسائل مشابهی رنج می برند اما چنین شاخصی در این کشورها قابل مقایسه با آمریکا نیست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز