تظاهرات نژادپرستی به اسپانیا رسید

۱۳۹۹/۰۳/۱۹ - ۱۲:۲۰:۲۹
کد خبر: ۱۰۱۲۵۴۲
تظاهرات نژادپرستی به اسپانیا رسید
با گذشت دو هفته از آغاز موج اعتراض‌ها در ایالت‌های آمریکا علیه سیاست‌های نژادپرستانه دولتمردان ایالات متحده و خشونت‌های پلیس، آتش خشم معترضان، پایتخت و برخی شهرهای اسپانیا را نیز فرا گرفت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از نشریه ال موندو، هزاران شهروند اسپانیایی دیروز (یکشنبه) در شهرهای مختلف این کشور ضد تبعیض‌ نژادی گسترده علیه سیاهپوستان در ایالات متحده آمریکا تجمع اعتراضی برپاکردند.

مادرید پایتخت اسپانیا صحنه تظاهرات هزاران نفر از شهروندانی بود که با تجمع مقابل سفارت آمریکا در این ایالت، همبستگی خود با مردم این کشور را اعلام کردند؛ تظاهرات مادرید اگرچه با تجمع ۲۰۰ نفری آغاز شد، اما شمار اعتراض کنندگان به بیش از سه هزار نفر افزایش یافت.

شعار اصلی معترضان مادریدی همچون سایر نقاط جهان، عبارت آشنای «زندگی سیاهپوستان مهم است» بود.

همزمان با مادرید، جنبش اعتراضی ضد نژادپرستی مردم بارسلونا را نیز به خیابان ها و مقابل کنسولگری آمریکا کشاند.

موج اعتراض‌ها در اسپانیا، به شهرهای ایالت باسک نیز رسید؛ اگرچه وسعت آن کمتر از بارسلونا و مادرید گزارش شد.

برخی شرکت کنندگان در حالیکه لباس سیاه بر تن داشته و صورت خود را با ماسک پوشانده بودند شعارهایی همچون «دونالد ترامپ جنایتکار است» و «قدرت، عدالت، جبران جنایت» سر دادند.

شدت ازدحام‌های دیروز به قدری بود که به رغم وجود تهدید کرونا در این کشور اروپایی و توصیه‌های کارشناسان، حفظ فاصله اجتماعی عملا غیرممکن بود.

«پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا در راستای اجتماع گسترده مردم علیه نژادپرستی اعلام کرد: همه اسپانیایی‌ها در مقابل قانون برابرند، بدون هیچ گونه تبعیضی از لحاظ جنسیت، نژاد، مذهب و حتی رویکرد اجتماعی.

مردم اسپانیا در حالی همراهی خود با جنبش‌های اعتراضی شهروندان آمریکایی را اعلام کردند که «سانتیاگو آباسکال» رهبر حزب راست گرای افراطی «ووکس» در این کشور نه تنها سیاست‌های نژادپرستانه دولتمردان کاخ سفید را محکوم نکرده، از ادعای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر «دفاع از نظم و تمدن» در نقطه مقابل اغتشاش و آشوب حمایت کرد.

«جورج فلوید» شهروند سیاهپوست آمریکایی آفریقایی تبار ششم خرداد در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا به دست یک افسر سفیدپوست به نام «درک شووین» کشته شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز