یک فعال سیاسی اصولگرا:

رئیس نشدن میرسلیم را نقطه ضعف حزب موتلفه نمی‌دانیم/ هیچ نقطه تاریکی در زندگی میرسلیم نیست

۱۳۹۹/۰۳/۲۰ - ۰۵:۳۵:۲۳
کد خبر: ۱۰۱۲۸۴۲
رئیس نشدن میرسلیم را نقطه ضعف حزب موتلفه نمی‌دانیم/ هیچ نقطه تاریکی در زندگی میرسلیم نیست
یک فعال سیاسی اصولگرا در واکنش به اینکه برخی انتخاب نشدن میرسلیم به عنوان رییس قوه مقننه را نشانه ضعف قدرت حزب موتلفه ارزیابی می‌کنند، یادآور شد: رئیس نشدن میرسلیم را نقطه ضعف حزب موتلفه نمی‌دانیم.

«حسن غفوری‌فرد»، این فعال سیاسی اصولگرا، در ارزیابی حضور این حزب در انتخاباتی که از ابتدای انقلاب تاکنون برگزار شده است، به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت:  یک حزب سیاسی علاقه‌مند به کشور هدف اصلی‌ آن، این است که نمایندگانش بتوانند در کشور پست و مقام‌هایی بدست بیاورند، به این صورت که کشور دارای ساختار دموکراتیک باشد و افرادی که منتخب می‌شوند چه در مجلس، چه در ریاست جمهوری و چه در جاهای دیگر منتخب و نماینده مردم باشند.

این چهره اصولگرا ادامه داد: موتلفه از همان اول اعلام کرده اگر یک مجلس قوی با درصد مشارکت بالا تشکیل شود ولو یک نفر از ما هم رأی نیاورد، ما خودمان را موفق می‌دانیم. حزب موتلفه اسلامی به عنوان یک حزب علاقه‌مند به نظام و تنها حزبی که قبل از امام وجود داشته و بیش از 50 سال سابقه دارد، موفقیت خود را در این می‌داند که یک انتخابات پرشور در فضای سالم، آزاد و دموکراسی برگزار شود. آن وقت هرکسی که رأی می‌آورد و مورد قبول مردم باشد، حزب خود را پیروز می‌داند و این سیاست کلی حزب موتلفه اسلامی است.

غفوری‌فرد ضمن تاکید بر حضور فعال حزب موتلفه در همه انتخابات نظام جمهوری اسلامی تصریح کرد: در همه انتخابات حتی در زمان اول انقلاب که رفراندوم برگزار شد، اکثر اعضای حزب موتلفه در حزب جمهوری اسلامی خدمت می‌کردند و با همه وجود در همه انتخابات حضور فعال داشتند و این را موفقیت اصلی خود می‌دانند چرا که رسالت اصلی یک حزب، قدرتمند شدن نیست بلکه قدرت ساختن برای کشور است لذا به نظر می‌رسد، این حزب در این زمینه موفق عمل کرده است.

او ورود میرسلیم به مجلس یازدهم را یکی از موفقیت‎های حزب موتلفه قلمداد و اظهار کرد: در انتخابات اخیر مجلس نمایندگان با قرار گرفتن در لیست شورای هماهنگی، تابع تصمیمات آنها بودند. از حزب موتلفه هم میرسلیم به عنوان کاندیدا در این لیست قرار گرفت که در نهایت رأی بالایی آورد و موفق شد. در مجموع عملکرد شورا را موفق می‌دانم اما در همین انتخابات به دلیل رفتارهای برخی از دوستان اصلاح‌طلب سطح مشارکت پایین بود و از این منظر این انتخابات را خیلی موفق ارزیابی نمی‌کنم.

غفوری‌فرد در واکنش به تلاش برخی در راستای تخریب میرسلیم خاطرنشان کرد: شخصا از سال 1355 یعنی 2 سال قبل از انقلاب در دانشگاه صنعتی امیرکبیر با میرسلیم بودم و فعالیت سیاسی می‌کردیم، در دوران قبل از انقلاب جامعه اسلامی دانشگاهی را برگزار کردیم و در تاریخ انقلاب فعال بودیم. حتی زمانی که بختیار فرودگاه را بست از تحصن روحانیت در مسجد دانشگاه حمایت کردیم. همیشه با او بودم و حدود 43 سال است که از نزدیک چه در سطح دانشگاه، چه در حزب موتلفه اسلامی و جاهای دیگر با او همکاری دارم. وقتی از تربیت بدنی رفتم، پیشنهاد کردم به جای من میرسلیم را بگذارند اما او را برای وزارت ارشاد پیشنهاد کردند. هیچ نقطه تاریکی در زندگی میرسلیم نیست و کاملا از وی حمایت می‌کنم.

این فعال سیاسی در واکنش به اینکه برخی انتخاب نشدن میرسلیم به عنوان رئیس قوه مقننه را نشانه ضعف قدرت حزب موتلفه ارزیابی می‌کنند، یادآور شد: روال انتخابات همیشه به این صورت بوده که  گروه‌ها نماینده‌های خود  را معرفی می‌کنند، این کار هم برد و هم باخت دارد، در این انتخابات نماینده‌های مجلس به قالیباف رأی دادند، حزب هم همیشه به اکثریت و منتخب مردم احترام گذاشته است. در واقع این روش ما از اول انقلاب تا امروز و همیشه به این صورت بوده است، حتی آن زمانی که دولت‌ها از ما نبودند و حتی زمان بنی‌صدر، که حزب جمهوری اسلامی بود و موتلفه علنی نبود سیاست ما چه به عنوان حزب جمهوری اسلامی و چه در موتلفه، همیشه بر مبنای حمایت از منتخب و رأی مردم قرار داشته است.

غفوری‌فرد در پایان اظهار کرد: درست است میرسلیم رئیس مجلس یازدهم نشد اما ما هم از انتخاب قالیباف خوشحال هستیم و به او تبریک می‌گوئیم، این را نقطه ضعف حزب موتلفه نمی‌دانم چراکه در انتخابات نظر اکثریت نمایندگان چیز دیگری بود و ما به آن احترام می‌گذاریم. 3

نظر شما