تیر ترامپ به سنگ خورد؛ روسیه نیروی نظامی به آمریکا نمی فرستد

۱۳۹۹/۰۳/۱۹ - ۱۹:۲۶:۱۴
کد خبر: ۱۰۱۲۸۶۵
تیر ترامپ به سنگ خورد؛ روسیه نیروی نظامی به آمریکا نمی فرستد
برخی رسانه‌های روسی از درخواست رئیس جمهوری آمریکا از رئیس جمهوری روسیه برای اعزام نیروی نظامی به آن کشور برای محافظت از کاخ سفید خبر دادند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، برخی رسانه های روسی ازجمله کانال تلویزیونی تسارگراد و روزنامه اوراسیا دیلی روز دوشنبه در پایگاه های اینترنتی خود به نقل از نشریه آمریکایی نیویورکر نوشتند: ولادیمیر پوتین درخواست دونالد ترامپ برای اعزام ۱۰ هزار نیروی نظامی برای محافظت از کاخ سفید و مناطق پیرامون آن را رد کرد.

در این گزارش ها گفته شد که منابع کاخ کرملین این خبر را تایید کرده اند. 

رسانه‌های روسی خاطرنشان کردند که ترامپ پس از آن که مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا و ژنرال مارک میلی درخواست وی را برای وارد عمل کردن ارتش برای محافظت از کاخ سفید رد کردند، با پوتین تماس گرفت.

در گزارش‌ها گفته شد که ترامپ از اینکه پوتین به درخواست برای اعزام نیروی نظامی به آمریکا پاسخ منفی و سرد داد، نامید شد.  

اوراسیلی دیلی نوشت: پوتین به ترامپ گفت که اگر روسیه به آمریکا نیروی نظامی اعزام کند اقدام خوبی به نظر نخواهد رسید و باید عاقلانه رفتار کرد.

در گزارش این رسانه به نقل از منابع کاخ سفید گفته شد که ترامپ پس از تماس تلفنی با پوتین تلاش کرد با رهبر کره شمالی تماس بگیرد اما تماس تلفنی برقرار نشد و وی برای کیم جونگ این پیام فرستاد.

اعتراضات به قتل «جورج فلوید» سیاه‌پوست ۴۶ ساله توسط پلیس شهر مینیاپولیس در ایالت مینه‌سوتا، همچنان در داخل و خارج آمریکا ادامه دارد و تاکنون دست کم پنج نفر کشته و ۱۰ هزار نفر هم توسط ماموران امنیتی آمریکا دستگیر و زندانی شده‌اند.

رسانه‌ها، گستردگی این اعتراضات را با تظاهراتی مقایسه می‌کنند که در سال ۱۹۶۸ در پی ترور «مارتین لوترکینگ» رخ داد با این تفاوت که اکثر کارشناسان معتقدند این اعتراضات وسعت بیشتری یافته است.

نظر شما