اهالی استان الحسکه سوریه علیه نیروهای وابسته به آمریکا تظاهرات کردند

۱۳۹۹/۰۳/۱۹ - ۲۰:۳۷:۵۱
کد خبر: ۱۰۱۲۸۸۳
اهالی استان الحسکه سوریه علیه نیروهای وابسته به آمریکا تظاهرات کردند
منابع خبری روز دوشنبه گزارش دادند؛ اهالی مناطقی در استان الحسکه واقع در شمال شرق سوریه علیه نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) که مورد حمایت آمریکا هستند، تظاهرات کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، اهالی روستاهای العطاله، السبع، اربعین، السعده، العریشه در حومه جنوبی الحسکه، علیه شرایط بد معیشتی و اقدامات نیروهای قسد از جمله سرقت نفت این منطقه، تظاهرات کردند.

بر اساس این گزارش، معترضان راه‌ها و مغازه‌ها را در اعتراض به شرایط نامناسب این منطقه، نبود امکانات و سرکوب اعترضات مردمی از سوی نیروهای قسد بستند.

روزهای پنجشنبه و جمعه گذشته نیز اهالی شهر الشدادی واقع در حومه الحکسه و روستاهای اطراف آن علیه نیروهای دموکراتیک سوریه تظاهرات برگزار کردند که با حمله این نیروها به معترضان، یک غیرنظامی کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

با شکست گروه تروریستی داعش در ۲ سال گذشته در سوریه، نیروهای کرد به دلیل حضور کم‌رنگ نیروهای سوریه در شمال و شمال شرق این کشور، کنترل بیشتر میادین نفتی سوریه را در اختیار گرفتند.

در آبان سال گذشته نیز، آمریکا با هدف تقویت حضور نظامی خود در میادین نفتی تحت اشغال کردها در شمال شرق سوریه به استان‌های دیرالزور و الحسکه در شمال شرق این کشور، کاروان‌های نظامی اعزام کرد.

هدف از این اقدام دولت واشنگتن، چپاول و غارت نفت سوریه و منابع طبیعی این کشور است.

نظر شما