روایت وزیر اقتصاد از کسری بودجه سال ۹۹

۱۳۹۹/۰۳/۲۰ - ۰۹:۱۴:۲۷
کد خبر: ۱۰۱۲۹۸۱
روایت وزیر اقتصاد از کسری بودجه سال ۹۹
وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: برآورد ما نسبت به عدم تحقق درآمدها طی امسال آن هم در بدبینانه‌ترین شرایط ۱۴۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از خانه ملت، فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصاد و دارایی، در واکنش به اعلام مرکز پژوهش‌های مجلس درباره کسری 180 هزار میلیارد تومانی بودجه در سال جاری گفت: عبارت کسری بودجه درست نیست زیرا این کسری زمانی انجام می‌شود که هزینه‌ها بر منابع و درآمدها پیشی گرفته باشد.

وی ادامه داد: اکنون در ابتدای سال قرار داریم و تنها پیش‌بینی عدم تحقق مطرح است و براساس پیش‌بینی ما عدد اعلامی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی صحیح نیست.

دژپسند تاکید کرد: برآورد ما نسبت به عدم تحقق درآمدها طی امسال آن هم در بدبینانه‌ترین شرایط 140 هزار میلیارد تومان خواهد بود.

لزوما مولدسازی تبدیل به منابعی بودجه‌ای نمی‌شود

وزیر امور اقتصاد و دارایی تصریح کرد: جای عدم تحقق در منابع مصوبات بودجه مانند مالیات و واگذاری‌ها صورت خواهد گرفت و ما تلاش داریم حداکثر تحقق انجام شود اما در صورت عدم تحقق می‌توانیم از طریق فروش اوراق این کسری بودجه را جبران کنیم.

وی با اشاره به برنامه وزارت اقتصاد و دارایی برای بحث مولدسازی‌ دارایی‌های دولت هم گفت: ما برنامه جامعی برای موضوع مولدسازی دارایی‌ها داریم، اگرچه لزوما مولدسازی تبدیل به منابعی بودجه‌ای نمی‌شود و دیگر اینکه همین امسال هم انجام نخواهد شد زیرا مولدسازی دارایی‌ها یک پروسه است و شاید اکنون آغاز شود اما نتیجه آن در یک دوره زمانی دیگری به دست بیاید.

نظر شما