پاسخ سازمان برنامه و بودجه به اظهارات رئیس شورای شهر تهران

۱۳۹۹/۰۳/۲۱ - ۱۰:۱۷:۴۳
کد خبر: ۱۰۱۳۴۶۹
پاسخ سازمان برنامه و بودجه به اظهارات رئیس شورای شهر تهران
سازمان برنامه و بودجه به اظهارات رئیس شورای شهر تهران واکنش نشان داد و اعلام کرد؛ هیچ کوتاهی در تأمین ناوگان اتوبوسرانی تهران نشده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در پی انتشار مطالبی به نقل از رییس شورای شهر تهران مبنی بر اینکه ۷۵هزار میلیارد تومان بودجه برای ناوگان عمومی در نظر گرفته شده که اختصاص نیافته است، سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: این عدد و نیز عدم اختصاص این مبلغ از اساس نادرست است و مشخص نیست اعلام عدد ادعایی بر چه اساسی صورت گرفته است.

لازم به ذکر است از محل بند (د) تبصره (5) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور با تضمین ۵۰درصد دولت و ۵۰ درصد شهرداری برای تهیه خرید ناوگان اتوبوسرانی تهران و ۱۲ شهر کشور مجوز انتشار اوراق مشارکت معادل ۱۴۹۰۰میلیارد ریال و به منظور توسعه شبکه حمل و نقل ریلی شهری ( مترو) در تهران و 9کلان شهر کشور ۳۷۵۰۰ میلیارد ریال صادر شده است که معادل ۱۵هزار میلیارد ریال از اوراق مشارکت فوق سهم شهرداری تهران در خصوص توسعه ناوگان اتوبوسرانی و تکمیل خطوط مترو تهران است.

در صورت هماهنگی شهرداری با بانک مرکزی و نیز بانک عامل امکان انتشار اوراق و تأمین ناوگان اتوبوسرانی و تکمیل شبکه ریلی شهری انجام خواهد شد.

لازم به توضیح است برای بازسازی ۱۷۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده و ۵۰هزار موتورسیکلت فرسوده شهرهای تهران و اصفهان با استفاده از منابع بند الف تبصره (۱۸) قانون بودجه سنواتی اقدام شده و تاکنون ۵۹۱میلیاد ریال نیز تخصیص پرداخت شده است و مقرر است با استفاده از تسهیلات بانکی - وجوه اداره شده و آورده متقاضی برنامه اجرایی آن عملیاتی شود.

نظر شما