معاون وزیر امور خارجه:

در حال تکمیل پرونده قضایی مربوط به ترور سردار شهید سلیمانی هستیم

۱۳۹۹/۰۳/۲۲ - ۱۱:۱۷:۴۲
کد خبر: ۱۰۱۴۰۳۳
در حال تکمیل پرونده قضایی مربوط به ترور سردار شهید سلیمانی هستیم
معاون وزیر امور خارجه گفت:وزارت خارجه در نخستین ساعات روزی که ترور سردار سلیمانی رخ داد با مشارکت وزیر ، تمام معاونان و مدیران کل در جلسه ای ابعاد این پرونده را بررسی کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا،محسن بهاروند، معاون وزیر امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره وضعیت پیگیری پرونده ترور سردار شهید قاسم سلیمانی گفت: پیگیری این پرونده ابتدا از داخل و از طریق تحقیقات داخلی صورت می گیرد. نهادهای مختلفی مانند قوه قضائیه ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، دادستانی کل کشور ، وزارت اطلاعات و وزارت خارجه با هم هماهنگ هستند و در حال تکمیل پرونده قضایی مربوط به ترور سردار شهید قاسم سلیمانی هستیم.

بهاروند افزود: این تحقیقات جزئیات بسیاری دارد و ممکن است مجبور شویم در داخل عراق توسط نیابت قضایی با همکاری که مقام های محترم عراق انجام خواهند داد یا در داخل سوریه تحقیقاتی در این باره انجام بشود.

معاون وزیر امور خارجه ادامه داد: پس از تکمیل تحقیقات پرونده قضایی تشکیل و رسیدگی می شود و پس از مشخص شدن تمام ابعاد قضیه ما اقدام های بین المللی را هم آغاز می کنیم.

بهاروند در ادامه توضیح پیگیری‌های صورت گرفته از جانب وزارت امور خارجه در خصوص ترور سردار سلیمانی تصریح کرد: در بخش سیاسی این پرونده ، وزارت خارجه در نخستین ساعات روزی که ترور سردار سلیمانی رخ داد با مشارکت وزیر ، تمام معاونان و مدیران کل در جلسه ای ابعاد این پرونده را بررسی کردند. 

معاون وزیر امور خارجه در پایان یادآور شد: اقدام های سیاسی و اعتراض ها و نامه به شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل متحد نوشته شده است . کارهای دیپلماتیکی که در جهان در «دیپلماسی کلاسیک» مرسوم است در همان روزهای نخست انجام شده و پیگیری ها هم ادامه دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز