آمریکا در افغانستان می ماند

۱۳۹۹/۰۳/۲۲ - ۱۱:۳۳:۴۸
کد خبر: ۱۰۱۴۰۴۹
آمریکا در افغانستان می ماند
نماینده جمهوری خواه کنگره آمریکا گفت که آمریکا به دلیل عدم تثبت امنیت در افغانستان، این کشور را ترک نمی کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از روزنامه "افغانستان تایمز" از واشنگتن، "ادام کینزینگز" عضو کنگره آمریکا گفت که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به هیچ وجه قصد ندارد افغانستان را ترک کند.

وی در گفت وگو با خبرنگاران گفت که دولت آمریکا احتمالا تنها در صورتی افغانستان را ترک می کند که مذاکرات بین الافغانستانی بتواند در شرایط جنگ فزاینده و فرسایشی در این کشور یک صلح پایدار  برقرار کند.

ادام کینزینگز اظهار داشت که واشنگتن نباید به طالبان اعتماد کند چون با خروج نیورهای آمریکایی از آن کشور  گروه طالبان علیه منافع آمریکا در آن کشور عمل خواهد کرد.

وی در این خصوص هشدار داد که “اگر ایالات متحده، افغانستان را ترک کند، طالبان زمینه حضور دشمنان امریکا در این کشور را فراهم خواهند کرد.

این درحالیست که دونالد ترامپ پیش از این گفته بود، نظامیان امریکایی افغانستان را ترک خواهند کرد اما تاریخی را برای خروج نیروهای امریکایی مشخص نکرده بود.

قبل از این جو لیبرمن، سناتور پیشین و جک کین، ژنرال بازنشستۀ آمریکایی در یک تحلیل که در روزنامۀ واشنگتن پست منتشر شده بود، گفته بودند که خروج نیروهای آمریکا از افغانستان، به مثابۀ تسلیم شدن تحقیر آمیز به دشمنی خواهد بود که از قبل به گونۀ گسترده شکست خورده است.

رییس جمهور دونالد ترمپ به تاریخ ۲۶ مه (۶ خرداد) در گفت وگو با خبرنگاران، تاریخی را برای خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان مشخص نکرده، اما گفته بود که نظامیان آمریکایی هرچه سریعتر افغانستان را ترک خواهند کرد.

آدم کینزینگر همچنین با اشاره به اینکه روند صلح افغانستان در مسیر درست حرکت می کند، اظهار داشت که طالبان جز پذیرفتن شرایط مذاکرات، چارهٔ دیگری ندارد.

در همین حال بر اساس برخی گزارش‌ها رهبری طالبان با آغاز مذاکرات بین‌الافغانی موافقت کرده‌اند و این مذاکرات به زودی آغاز خواهد شد.

نظر شما