یمن:

سازمان ملل مسئول توقیف نفت‌کش‌ها توسط ائتلاف سعودی است

۱۳۹۹/۰۳/۲۲ - ۱۴:۲۲:۱۹
کد خبر: ۱۰۱۴۱۳۴
سازمان ملل مسئول توقیف نفت‌کش‌ها توسط ائتلاف سعودی است
شورای عالی سیاسی یمن، سازمان ملل و جامعه جهانی را مسئول عواقب ممانعت ائتلاف سعودی از ورود فرآورده‌های نفتی به دست مردم تحت محاصره و کرونازده یمن دانست.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری رسمی یمن (سبا)، شورای عالی سیاسی یمن به ریاست «مهدی المشاط» اقدام ائتلاف سعودی در جلوگیری از ورود فرآورده‌های نفتی به یمن را محکوم کرد.

«احمد دارس» وزیر نفت و معادن یمن روز گذشته اعلام کرد که محاصره این کشور و منع ورود نفتکش‌ها به بندر الحدیده از سوی نیروهای ائتلاف باعث شده تا برای تهیه سوخت بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها با مشکل مواجه شویم.

این شورا همچنین اعلام کرد، سازمان ملل  که در برابر این جنایت سکوت کرده مسئول عواقب آن است.

شورای عالی سیاسی یمن در ادامه سازمان ملل را به همدستی با ائتلاف سعودی در اعمال فشار برای استفاده از مخزن نفتی «صافر» متهم و تاکید کرد که ائتلاف سعودی اجازه نمی‌دهد که خود یمنی‌ها از این مخزن محافظت کنند و محموله‌های آن را به نفع مردم کشور به فروش برسانند.

این شورا تاکید کرد: بهتر بود که سازمان ملل در این شرایط که یمن تحت محاصره ظالمانه قرار دارد و با اپیدمی کرونا دست‌وپنچه نرم می‌کند به جای فشار آوردن بر مردم یمن، زمینه را برای برقراری صلح، دست‌یابی به راه‌حل سیاسی و توقف حملات ائتلاف سعودی به یمن فراهم می‌کرد.

شورای یاد شده اعلام کرد: ما سازمان ملل و جامعه جهانی را مسئول تبعات هر گونه تحول و اتفاقی در نتیجه ادامه همراهی‌اش با ائتلاف سعودی می‌دانیم.

وزیر نفت و معادن یمن هچنین گفت، بخش بهداشت و درمان یمن از محاصره این کشور و منع ورود نفتکش‌ها به بندر الحدیده بیشترین ضربه را می‌بیند. به رغم وضعیت استثنایی در این کشور در پی شیوع ویروس کرونا نیروهای ائتلاف به دزدی دریایی خود از مردم یمن ادامه می‌دهد و مانع ورود نفتکش‌ها به بندر الحدیده می‌شود.  

شرکت ملی نفت یمن چندی پیش اعلام کرد که ۱۵ کشتی حامل سوخت این کشور همچنان در توقیف ائتلاف سعودی قرار دارد.

عربستان در حالی مانع ورود فراورده‌های نفتی به یمن است که این کشور بیش از ۵ سال است که در محاصره و حمله همه‌جانبه ائتلاف سعودی دارد و اکنون با شیوع ویروس همه‌گیر کرونا این کشور در آستانه بحران انسانی قرار دارد به نحوی که سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی بارها در خصوص ابتلای مردم این کشور به کرونا و کمبود تجهیزات پزشکی هشدار داده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز