نماینده پیشین مجلس:

بهتر است نمایندگان، خود را نماینده ملی ببیند تا به ریاست جمهوری آمریکا فکر کنند!/ اینکه بگوئیم ترامپ بر سر کار بیاید برای ایران بهتر است، زیبنده سیاستمداران ما نیست

۱۳۹۹/۰۳/۲۶ - ۰۵:۳۹:۳۴
کد خبر: ۱۰۱۵۴۱۵
بهتر است نمایندگان، خود را نماینده ملی ببیند تا به ریاست جمهوری آمریکا فکر کنند!/ اینکه بگوئیم ترامپ بر سر کار بیاید برای ایران بهتر است، زیبنده سیاستمداران ما نیست
نماینده پیشین مجلس گفت: بهتر است نمایندگان بر منابع مالی نظارت کنند و خودشان را نماینده ملی ببیند به جای اینکه به این فکر کنند چه فردی به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب و یا انتخاب نمی‌شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ اخیرا یکی از نمایندگان در نطق خود در صحن علنی مجلس برای پیروزی مجدد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دعا کرد.

حاجی دلیگانی اظهار امیدواری کرده بود رئیس جمهوری آمریکا برای بار دوم به این مقام انتخاب شود چراکه وجود او و تحریم‌هایی که به واسطه ترامپ بر کشور ما تحمیل شده باعث ایجاد فرصتی برای خودکفایی و رشد بیشتر در کشور شده است.

در این راستا «محمدجواد جمالی نوبندگانی»، عضو پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در واکنش به این سخنان به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: حاکمیت آمریکا از یک استراتژی پیروی می‌کنند حال چه جمهوریخواهان و چه دموکرات‌ها باشند. منتهی این دو حزب در تاکتیک‌های خود ممکن است عملکرد متفاوتی داشته باشند. همان‌گونه که بسیاری از اوقات، در دوره دموکرات‌ها، بسیاری از حملات نظامی از سوی آمریکایی‎‌ها علیه سایر کشورها صورت گرفته است.

او افزود: منتهی بحث ترامپ، یک بحث استثنایی است. هیچ‌گاه در میان روسای جمهور آمریکا چه دموکرات و چه جمهوریخواهان که افراطی‌تر از دموکرات‌ها هستند، تا این حد به صورت علنی با قوانین بین المللی و همچنین هنجارهای بین المللی، برخورد منفی نداشتند. رفتارهای شخصی ترامپ بسیار سخیف و تقریبا دور از شأن یک کشور است که رئیس جمهوری مانند ترامپ، داشته باشد.

جمالی نوبندگانی تصریح کرد: از این رو بحث ترامپ در استراتژی کلی آمریکا نیز نمی‌گنجد. آمریکایی‌ها نیز از موجودی مانند ترامپ کلافه شده‌اند. حال اینکه در کشور ما، نماینده‌ای اعلام کند که فردی چون ترامپ، اگر در آمریکا روی کار بیاید برای کشور ما مفید است به نظر می‌رسد نگاهی بسیاری سطحی‌نگرانه به قضایا است.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ما باید استراتژی‌ها و برنامه‌های خودمان را دنبال کنیم چون در زمینه‌های مختلف با آمریکا دچار چالش هستیم. از این رو باید متناسب با اقداماتی که با آمریکا باید داشته باشیم و یا اقداماتی که آنها علیه ایران انجام می‌دهند باید انعطاف‌پذیری‌ها و سختگیری‌هایی را نیز در نظر بگیریم. این که گفته شود فلانی(ترامپ) بر سر کار بیاید برای ایران بهتر است یا بدتر است صرفا شعاری سیاسی است و زیبنده سیاستمداران ما نیست.

کارخانجات را به جاهایی برده‌ایم که آب ندارد

نماینده مردم فسا در مجلس دهم اشاره کرد: بنابراین هر فردی که رئیس جمهور آمریکا شود ما باید مسائلی مرتبط با اقتصاد درون زای خودمان، توجه به دیدگاه عالمانه و توانمندی‌ها و جوانگرایی‌ها و غیره را دنبال کنیم. یکی از مشکلات اساسی، منابع مالی کم است و همچنین از منابع مالی موجود نیز به درستی استفاده نمی‌کنیم به این معنا که بسیاری از منابع حیف و میل می‌شود. به عنوان مثال تعداد زیادی دانشگاه‌ در کشور داریم که بازدهی ندارد و حتی کارخانجات را به جاهایی برده‌ایم که آب ندارد. همچنین در جاهایی در حال کشیدن ریل راه آهن هستیم که هیچ توجیهی ندارد.

او در پایان تاکید کرد: بهتر است نمایندگان بر منابع مالی نظارت کنند و خودشان را نماینده ملی ببیند به جای اینکه به این فکر کنند که چه فردی به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب و یا انتخاب نمی‌شود. 2/5

نظر شما